• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

husbilsöverdrag

H

holm44

Guest
Hej,har en fråga ang vinterförvaring,lite sent kanske...Har f.n. vår hobby 500 stående under tak i en lada/vagnslider,vilket säkert är det bästa.Har sett på CAMPNETS hemsida...THERMO HUSVAGNSÖVERDRAG...för en billig penning.Några erfarenheter?
Skönt m husbilen på egna tomten,lite fläktar o avfuktare borde hålla otrevligheter borta.Berätta om era egna erfarenheter.

leffe:mcride:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: husbilsöverdrag

Vi har vår HB på tomten. Kör upp framhjulen på nivå klabbar för att snö o regnvatten inte ska stå i pölar på taket. Startar och flyttar den fram o åter en gång i månaden för däckens skull. Har tre torrbollar i som bytts en gång. Elen påkopplad så batterierna underhålls laddas. I mitten av mars månad sätter vi in en värmefläkt på 16-17 grader för att torka o värma upp ,innan vi börjar "flytta" in allt inför premiärturen. Har funkat bra i fyra år nu, HB försäljarna har ju sina bilar stående utomhus.
Mvh Gunilla
PS snart är det dags för ny säsong , härligt Ds
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: husbilsöverdrag

använder den i.o.f.s.hela året men alltid förvarad ute,grundvärme via ordinarie panna,skall den stå lite längre höj däckstrycket något.Du som har tak över,känns ju riktigt rätt.Slipper ju upp och "skotta"det gör jag ju med jämna/ojämna/mellanrum.Har alltid laddare på,har haft det så sen början på -80 talet aldrig haft problem.
 
Toppen