• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saknar mugghållare

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Jag har länge saknat mugg hållare i Fiat cupén.
Har någon en smart lösning på detta, gärna så man får plats med två muggar.
//Nilhen
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Saknar mugghållare

:D

Strunta i den besynnerliga husbilstillbehörsvärlden och knalla in i en båttillbehörsaffär så hittar du nog vad du söker!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Saknar mugghållare

Jag gjorde ett lock som ligger i den öppna luckan mitt i instrumentbrädan, och sedan såg jag att det fanns beskrivet här på forumet.
Fungerar perfekt.

uno

P.S. Sök på "Bricka till bilen", inlagd av Arne bakom ratten.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Saknar mugghållare

Efter tips har på sidan gjorde vi också ett lock till det stora handskfacket i mitten. Två stora runda hål, med de urborrade plattorna hängande i snören lite under, och så står muggar/glas/burkar perfekt, och tex. en godispåse kan ligga emellan.
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Saknar mugghållare

Efter tips har på sidan gjorde vi också ett lock till det stora handskfacket i mitten. Två stora runda hål, med de urborrade plattorna hängande i snören lite under, och så står muggar/glas/burkar perfekt, och tex. en godispåse kan ligga emellan.

Finns också en fin på Kama under husbilsprodukter/interiör/konsolbord om man inte vill göra sin själv, men kostar nog lite mer där än vad den gjort för er :spinny:
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Saknar mugghållare

Så här gjorde jag :)

Mellan muggarna brukar termosen stå tillsammans med glasögon etc.

Håller på att göra ett till till stora handskfacket i mitten, går inte att få för många avställningsytor när man åker långt!

Peter :)
 

Bilagor

  • 2013-05-10-0424.jpg
    2013-05-10-0424.jpg
    1,4 MB · Visningar: 175
  • 2013-05-15-0447.jpg
    2013-05-15-0447.jpg
    1,1 MB · Visningar: 154
Senast ändrad:
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Saknar mugghållare

Finns också en fin på Kama under husbilsprodukter/interiör/konsolbord om man inte vill göra sin själv, men kostar nog lite mer där än vad den gjort för er :spinny:

Ja, den såg lite proffsigare ut! :) Men hjälp, vad dyr!
Däremot såg muggställen lite grunda ut om man har en högre termosmugg eller petflaska i... Och den blir inte helt platt när den inte används. Men den kanske går ner i dörrfacket när den inte används ändå?
/Jessika
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Saknar mugghållare

Så här gjorde jag.
En plyfaskiva med två hål i och där placerade vi två stycken svarta plastblomkrukor, såna som du får gratis på ex. Blomsterlandet
 

Bilagor

  • DSC00457.JPG
    DSC00457.JPG
    85 KB · Visningar: 143
Senast redigerad av en moderator:

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Saknar mugghållare

Tack för alla bra tips på mugghållare. Idén med locket på det stora handskfacket i mitten är mycket bra, tycker bara det kommer lite i vägen för höger benet när man kör.
Jag skulle vilja ha en liten diskret konstruktion runt mitten i hytten.
Finns det fler förslag tar jag tacksamt emot dessa.
//Nilhen
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Saknar mugghållare

Förut har det funnits bord man har kunnat placerat på instrumentpanelen. Men jag har inte sett något till nya Fiat modellen.
 
V

vanhobby

Guest
Sv: Saknar mugghållare

Jeg har funnet denne løsningen som er veldig enkel. Koppholder kjøpt på Biltema til NOK 20. Varmet opp og bøyde håndtakene litt slik at de kommer innenfor lokket.
 

Bilagor

  • P1010554.JPG
    P1010554.JPG
    4,8 MB · Visningar: 103
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Saknar mugghållare

Tack för alla bra tips på mugghållare. Idén med locket på det stora handskfacket i mitten är mycket bra, tycker bara det kommer lite i vägen för höger benet när man kör.
Jag skulle vilja ha en liten diskret konstruktion runt mitten i hytten.
Finns det fler förslag tar jag tacksamt emot dessa.
//Nilhen

Har aldrig haft problem med högerbenet när jag kör? Har det oftast på gaspedalen. :twitcy:
 
Toppen