• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saknar mugghållare

F

F.d. 55359

Guest
Sv: Saknar mugghållare

300 Kr på Hallands Camp Passar alla Fiat från årsmodel 2007.

Hej,

Var hos Hallands camp för inköp av en sådan idag.
Tyvärr var den endast avsedd för 230/244 t o m 06/07 chassie och därmed inte för 250 från -07 och framåt.

Blev misstänksam när jag såg den var grå till färgen och inte svart så gick bort till en husbil i hallen och testade. Passade inte.

Hittade sen en lapp på insidan med infon om 230/244.
Personalen sa också att det inte fanns till 250.

Får leta vidare efter en lösning.

På denna punkt är Ford vassare. 4x mugghållare, 2x PET-flaska/termoshållare, 3x handskfack, 1x förvaringsfack och 1x "serveringsbord"!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53198

Guest
Sv: Saknar mugghållare

Mugghållare, passagerare.JPG

Vi har bara sparat ett av fyra armstöd då de i vårt fall mest är till besvär. Dock finns ett kvar, höger på passagerarsätet. Där har jag byggt en mugghållare av detaljer från avloppsrör och hängt den i en ögla av 3*10 mm aluprofil från ett gammalt torkskåp. Passar utmärkt under dagen för såväl kalla som varma drycker, som pennhållare till aftonens bokstudier samt ev. kvällens lilla goda. Här antytt av ett enkelt vinglas, 10:- för 6 st

Kartbord 1.JPG

Mugghållare för föraren samt kart- och bokbord för medåkande, en lätt modifierad datorplatta från IKEA. Den högre av vinklarna är nedkapad till ungefär 2 cm (syns närmast) med hörnen lätt avfasade för att man inte skall haka i vid passage. Stödvinklarna på undersidan måste bort för att plattan skall ligga stadigt på luckan. Hålet är exakt avpassat för min termosmugg och skruvarna är till för att arrangemanget inte skall glida av.

Kartbord 2.JPG

På undersidan sticker skruvarna ut lite och där har jag trätt på ett par cm akvarieluftslang för att inte repa insidan av prylfacket.

Kartbord 3.JPG

/ Erik
 
Senast redigerad av en moderator:

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Saknar mugghållare

Någon som vet var jag köper denna mugghållare till årsmodell 2015?
Lennart
 

Bilagor

  • 5996592D-4C78-4C96-ACE6-AD2E11E812D6.jpeg
    5996592D-4C78-4C96-ACE6-AD2E11E812D6.jpeg
    242,6 KB · Visningar: 80

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Saknar mugghållare

På nuvarande och tidigare bilar har vi köp perfekta mugghållare från Biltema. 20:-/st. Jag sågar av "kroken" ett par centimeter upp så att det blir kvar en bit att skruva i. Sedan skruvar jag fast två st längst till vänster resp längst till höger i förardelen. Utmärkta till vattenflaskor, kaffemugg, PMR radio etc, hälsar Björn o Lena
 

Bilagor

  • IMG_1071.JPG
    IMG_1071.JPG
    21,6 KB · Visningar: 463

Silverfox

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
3210
Medlemskap
2024
Sv: Saknar mugghållare

Hej. jag har en sådan till salu. Den är svart och har suttit i en Fiat 2017.
Jag har bytt ut den till ett handskfack för det tycker jag är bättre.
Mugghållare har ”gått” 600 mil. Den är din för 800:-.
Hämtas i Jönköping om intresse finnes.
Med vänlig hälsning, Anders.
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: Saknar mugghållare

Nej, det vet jag inte Lennart. Den kostar € 9,95!! Men mer exakt den du söker, finns på Amazon.de, och kostar € 10,90. Där står även att den passar alla Ducato's modeller.
Jack43
 
Senast ändrad:
Toppen