• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

wifog

F

F.d. 53320

Guest
någon som har anslutit sig till wifog o hur funkar det. om man inte har en surfplatta med plats för simkort, kan man koppla upp sig via mobilen till plattan ? obs inte så bra på data obs.:wub:kanske knarrevik m flera kan hjälpa ..
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Det går alldeles utmärkt att använda internetdelning via en telefon med Wifogs simkort!

Vid högtrafik (just nu) är hastigheten:

image.jpg

När 100 MB har förbrukats eller 1 timme och 59 minuter har gått får man fylla på genom att se reklam på telefon eller platta.
 
Senast ändrad:

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: wifog

Det går alldeles utmärkt att använda internetdelning via en telefon med Wifogs simkort!

Vid högtrafik (just nu) är hastigheten:

Visa bilaga 81707

När 100 MB har förbrukats får man fylla på genom att se reklam på telefon eller platta.

Har hittils inte titta på reklamen...kan inte minnas en enda snutt, sorry wifog.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: wifog

Lite tips till Er andra wifog nyttjare enligt vad jag fick erfara "den långa vägen":
Jag skriver detta genom Wifog uppkoppling (har avvaktiverat min hemma-wifi ) för att testa tillgängligheten. Fungerar ypperligt, snabbt och klanderfritt!
Det har varit en hel del problem med wifogs "räknare" så nu vet jag allt om Jula:s produkter utantill. Tack JULA för att ni sponsrar wifog så att jag kan nyttja gratistjänsten.
En grej som man bör vara varse med är att SPARA wifog plastkortet med PIN och PUK koderna. Som nybörjare har jag lyckats ange Fel PIN-kod 3 ggr och hamnat på PUK-kod som finns bara på kortet, alternativt att man mejlar/ringer till wifog om ett nytt. Mejl går inte, då är det bara att ringa, från vad? En annan mobiltelefon OM den finns...
PIN kod kan du alltid ändra till vad du brukar ha i andra sammanhang, men PUK är fast för all framtid. Spara kortet eller skriv in koden bland dina dokument, iCloud, Dropbox, Box eller vad det nu månde vara...

Ha en bra helg (& tack för knarrevik´s osjälviska gratis-tips, en klippa till sann HBK:are)
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Har ställt mig i kön och det skulle ta några veckor innan det kommer. Men nu är det så att jag fått ett annat kort vid köp av surfplatta. Är det nån som vet om man kan använda det nya kortet eller måste jag invänta "mitt" kort. Finns kopplingen hos Wifog -Kort/Person för att det skall fungera...

//Niclas
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifog

En grej som man bör vara varse med är att SPARA wifog plastkortet med PIN och PUK koderna. Som nybörjare har jag lyckats ange Fel PIN-kod 3 ggr och hamnat på PUK-kod som finns bara på kortet, alternativt att man mejlar/ringer till wifog om ett nytt.

Jag brukar ändra PIN-koden på nya simkort direkt för att sedan avaktivera den helt och hållet. Bra att ha samma pinkod på hela kortsamlingen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Har ställt mig i kön och det skulle ta några veckor innan det kommer. Men nu är det så att jag fått ett annat kort vid köp av surfplatta. Är det nån som vet om man kan använda det nya kortet eller måste jag invänta "mitt" kort. Finns kopplingen hos Wifog -Kort/Person för att det skall fungera...
//Niclas

Om du menar Wifogs simkort kan du använda hur många som helst. Håll bara reda på vilket telefonnummer som är kopplat till varje kort.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Reklam var 100mb från Wifog. Detta är min erfarenhet. Vad tycker du?
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Lite tjötigt:mad:
TV går inte att se, funkar fem minuter.
Men annars, när man får kontakt går det rätt bra.
Får man kontakt med ett nätverk blir det bättre, men då är det ju inte wifog förstås.
/Brogu
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: wifog

100 mb/dag motsvarar 3gb per månad, om man nu laddar kortet med en reklamvisning (tre snuttar) per dag.

Redan detta 3gb/mån är mer än de flesta svenska operatörer har i sina kontrakt...

Och detta kan man ju utöka gränslöst om man sätter på reklamen, vilka kan ju rulla i fickan.

Räcker bra för mig i stan, hemma kopplar ju telefonen automatiskt på trådlösa nätet med inga begränsningar.

hälsning
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Reklamsnuttarna har blivit längre så därför brukar jag dra i reglaget för att snabba upp proceduren. Tre av korten har jag på mina Androidtelefoner för att kunna ringa gratis, då slipper jag reklamen.
 

NovaCapella

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Lerum
HBK-Nr
12417
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Fogg - 1GB gratis 10 GB för 149 kr. Fungerar i 6(?) länder.
Wifog - gratis reklamfinansierad. 200 MB/1min reklam.

Olika företag ock olika upplägg alltså! Var och ett bra på sitt sätt.///Lars-Ove
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Hej

Jag har nu nyttjat Wifog "fri-surf" i en dryg månad.

Fungerar utmärkt till normalsurf, HBK m.fl sidor där det mesta är text.

Så fort vi börjar ladda bilder, media etc. så är det som redan beskrivits,
en begränsning och sedan är det dax för 3x~25sekunder reklam.

Kan man hantera detta, är Wifog riktigt bra!
Men till att streama film tycker jag det fungerar bristfälligt pga. reklam var 3min.

Det är såklart upp till var & en att tycka kring reklam var 3min. vid filmtittande!

Vid "normalsurfande" reklam efter 15-20min... Rätt ok tycker jag själv.

Vänl. Magnus
 
J

Jarn

Guest
Sv: wifog

En viktig fördel med Wifog är 120 min gratis samtal per månad. Behövs inget reklamtittande för att det skall funka.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Det låter som ungefär samma reklamflöde som youtube.
Jag står i kö på ett wifog, prel. Juni.

Jag har en olåst Huawei e5776 modem/router, kan jag använda wifog i den ?
 
Toppen