• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

wifog

F

F.d. 14324

Guest
Sv: wifog

Jappe, jag fick mitt kort för ca 2 veckor sedan, jag fick ett mail när jag var ute på semester där man skulle bekräfta att man fortfarande var intresserad.
Jag krånglade en del med knapparna och råkade svara på det mejlet två gånger, resultatet blev att jag fick två kort.

mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Jeg venter og fortsatt, men jeg var og litt sent ute med min bestilling så bekreftelsen på at jeg står i kø ble mottatt 13. juni. Er vel da på juni-køen :confused:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Jappe, jag fick mitt kort för ca 2 veckor sedan, jag fick ett mail när jag var ute på semester där man skulle bekräfta att man fortfarande var intresserad.
Jag krånglade en del med knapparna och råkade svara på det mejlet två gånger, resultatet blev att jag fick två kort.

mvh jocke

Vi väntar också fortsatt.

Tack Jocke, nu vet jag hur vi skall få åtminstone 2 kort!:)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Jag har använt Wifog några månader och upplever en förbättring i sommar. I början laggade den en hel del. Telefonen fungerar bra. Sen vänjer man sig vid att köra reklamen emellanåt och laddningsappen funkar bra
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: wifog

:D Jag vet inte riktigt hur det gick till.. jag hittade wifi på ett ställe i tyskland och kollade min inkorg och svarade på ett bekräftelsemejl.
Nästa gång jag hittade wifi såg mejlet obesvarat ut och jag tänkte att mitt svar nog inte gick iväg första gången, så jag svarade naturligtvis igen och när jag kom hem låg det två kort i brevlådan. ;)

Ett problem med det är att jag måste nu hitta ett användningsområde för extrakortet, på toppen av det hade jag nästan krystat fram ett behov av ett wifogkort från början. (vad kreativ man kan vara när något är gratis!)
Men med två barn som är på väg in i mobiltelefonernas värld så löser det sig nog enkelt, men det kostar en eller två telefoner för mig. Så wifog blir nog inte helt gratis för mig! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Ett problem med det är att jag måste nu hitta ett användningsområde för extrakortet, på toppen av det hade jag nästan krystat fram ett behov av ett wifogkort från början. (vad kreativ man kan vara när något är gratis!)
Men med två barn som är på väg in i mobiltelefonernas värld så löser det sig nog enkelt, men det kostar en eller två telefoner för mig. Så wifog blir nog inte helt gratis för mig! :)

Jag har satt mina två extrakort i varsin gammal Android som ändå funkar dåligt som smartphone. På så vis har jag fyra timmars gratis telefon utan reklam. Det finns adapters för att simkortet skall passa alla kortstorlekar.

Det kort som jag lånat ut till en ökänd HBK:are hamnar sedan i min Galaxy Camera.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: wifog

Vi har en samsung med några år på nacken och en Iphone 4 som man kanske kan låsa upp för att tillfälligt lösa problemet både med korten och vetskapen om att det är dags för ungarna att få varsin telefon.
Troligtvis en kortsiktigt lösning då den yngre redan har fått för sig att det är Iphone 5 man ska ha... och det gick inte att lura henne genom att säga att fyran är en femma! :D

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: wifog

Nej, ungarna vet vad som gäller!
Mina var visserligen äldre men undrade om jag blivit senil då jag skaffade en dyr Android för rätt många år sedan. Visst hade dom rätt betr. valet av telefon, inte om seniliteten.
:wideeyed:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: wifog

Det kort som jag lånat ut till en ökänd HBK:are hamnar sedan i min Galaxy Camera.

Vadå ökänd??!! Aha! Orust!

Idag är ju sista utskicksdagen för simkorten så då bör det väl komma i morgon eller övermorgon! Vi får se! Tack för lånet så länge!

Jappe
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: wifog

Jag har en gammal Nokia, den spm fälls ihop. Med den kunde man nå Internet och det känner Wifog av och det går utmärkt att använda den för att ringa på.
Har även enklare Nokia och är fungerar inte kortet.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: wifog

Ett fantastiskt erbjudande för dem som har ro att se på reklam! :)

Att se på film (tex. Netflix) blir lite si-so, reklam visas då oftare... Men till normal-"web/mailsurf", kanoners!

Vi nyttjar det via ett Tradera(29kr) upplåst "Fd" bredbandsbo. E398 + en Dovado Tiny-12V i husbilen, alla 4'a av oss kan surfa rätt ok,
ruskigt smidigt och skulle det nå'n gång "krabba", har jag 4G surf via mitt Halebop tfn abonnemang.

Heja Wifog som skakar om i telecombranschen!
Att detta sedan även fungerar i Danmark, via 3's nät är ju oxå ett +! ;)

Mvh. Magnus
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: wifog

Vad händer med Wifog när det är dags för reklam i telefonvarianten? Bryts pågående samtal plötsligt för reklam?

Jappe
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: wifog

Nej. Aldrig.

Men telefonerandet är maximerad till 120 minuter (4 min/dag!) per månad. SMS till 200 per månad. Sedan är det slut till nästa månad.

Se. SÃ¥ funkar det | Wifog

Jyrki
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: wifog

om den har sim-kortplats inkl. sw inställningar, ja.
Alt. USB och nyttja en separat 3G dongel in i routern.

Jag har ett olåst E3276 i en Dovado Go, men får inte kontakt. Satte kortet direkt i min i-Pad när jag startade upp kortet och då fungerade det.

Min förhoppning var att dongeln med antenn skulle förbättra min mottagning, men som sagt, detta får jag inte att fungera.

Är jag bara lite dum, eller helt ute å seglar?

Uno
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: wifog

For å få det til å fungere i en router bør en slå av bruken av pin-kode i sim, ellers må en åpne web-admin på routeren og taste in pin der. Deretter må en åpne en webside mot internet og se på 3 reklamesnutter før noe som helst fungerer.

Bruker en kortet i en telefon med android eller ios så må en benytte wifog sin app - webalternativet benytter flash ser det ut til. Har lekt litt med wifog på en Android 4.4.4 både med og uten appen.

For hver reklame runde så får en opp til en time surf eller 100 MB - så det blir fort mange 3 ganger 1 minutt snutter. En annen svakhet er at det er nesten umulig å laste ned filer over 100 MB via vanlig web-nedlastning, reklamen starter ikke så lenge det er en aktiv datastrøm! Kan være en svakhet i appen for android.
 
Toppen