• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Singlar

F

F.d. 8562

Guest
Hej på er alla och tack för välkomnande svar jag fått och till min glädje som singelåkare finns det en sida just för oss, det som jag undrar över efter att ha lästa många inlägg är att vissa är undertecknade av två personer oftast en man och en kvinna, inget fel med det men är ni på rätt forum eller är jag på fel? Trodde att singelåkare betyder singel i bilen? Kan någon som vet alla regler och kutymer berätta för mig så jag och alla andra vet.
En ny HBKare som vill följa rytmen.
Mvh Sören
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Singlar

Absolut och inget negativt från mig, undrade bara lite, idag sken solen över vår vackra stad efter disiga månader:)
 

bemoped

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
2413
Medlemskap
2024
Sv: Singlar

Ja ja, har ju ett konto och medlemsnr här med min man Bertil, han avled, efter 6,5 års sjukdom, i mars månad i år -17, skall jag behålla vårt medlemsnr eller skapa nytt konto, enklast just nu är att gå vidare på det gamla, tänker inte ragga ny karl utan söker ny vänner, då jag vill köra husbil som innan. Monica
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Singlar

Ja ja, har ju ett konto och medlemsnr här med min man Bertil, han avled, efter 6,5 års sjukdom, i mars månad i år -17, skall jag behålla vårt medlemsnr eller skapa nytt konto, enklast just nu är att gå vidare på det gamla, tänker inte ragga ny karl utan söker ny vänner, då jag vill köra husbil som innan. Monica

Hej Monica, beklager, jag är själv med i gänget "Husbilsinglar" (noga med stavningen), vi är idag ca. 137 medlemmar,
all kommunikation sker via våran Facebook-grupp, vi har oftast planerade, men
ibland även spontanträffar. I helgen var vi 30 personer som träffades på en fin Camping i Närke.
Att gruppen är hemlig och ligger på Facebook har vi vald för att slippa de som
tror att detta är en datinggrupp, vi vill precis som du ibland bara träffa vänner/likasinnade, och vi trivs med detta,
ibland kan dock Amors pilar slå till även här, inget vi kan förhindra och har inga regler som förbjuder det heller. :)
Enda kravet är att du är betalande medlem i HBK och att du har ett konto på Facebook.
Jag kan be någon i admingänget kontakta dig om du önskar det!
 
F

F.d. 53255

Guest
Sv: Singlar

Hej Monica.

Singlarna är en trevlig grupp , där man alltid känner sig välkommen! :) att ansluta till olika träffar, spontana som mer arrangerade. Man kanske vill ansluta med ngr som är ute o åker på en tripp . Man slipper åka ensam och ibland kan det vara trevligt att ha ngn att fika , eller ta ett glas vin ihop med , man slipper sitta ensam utanför sin husbil när man stannat för natten ngn stans. Sedan har vi dem som tycker om att åka ensamma men som dyker upp på ngn träff. Många spännande reseberättelser blir det. Både på träffarna och inne på forumet.

Man ska vara singel när man går med i gruppen, äga en husbil, vara bet medlem i HBK,samt ha ett Facebookskonto eftersom vår hemsida ligger på FB. Ja just det ja ett trevligt bemötande tycker vi är viktigt också så man kan bidra med god stämning i gruppen. :)

Just nu är flera av våra medlemmar på väg ner till Spanien och Portugal..Flyttfåglarna vänder hemåt när våren kommer. Tur de har FB så vi kan följa dem o deras äventyr.

Många skriver inne på forumet ,berättar om sina resmål, postar bilder, vilket är väldigt trevligt.

Skicka ett mail till oss i admin ifall du vill gå med i husbilsinglar, du kanske har ngr frågor osv :)

husbilsinglar@hotmail.com



Hälsningar ifrån Carina
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Singlar

Ja ja, har ju ett konto och medlemsnr här med min man Bertil, han avled, efter 6,5 års sjukdom, i mars månad i år -17, skall jag behålla vårt medlemsnr eller skapa nytt konto, enklast just nu är att gå vidare på det gamla, tänker inte ragga ny karl utan söker ny vänner, då jag vill köra husbil som innan. Monica

Hej, tror Du bara kan ändra namn om Du vill stå själv nu, och kan behålla samma nummer
är säkert inga problem. Kontakta adm.
Vad bra att Du fortsätter husbilslivet trots det som hänt.!:wink:
 
Toppen