• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elcykel Kit ombyggnad vanlig cykel till el

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Elcykel Kit ombyggnad vanlig cykel till el

Tack Arne B. Jag har redan en jättefin cykel och ombyggnad är precis vad jag har funderat på.

/Anders
 
L

linde

Guest
Sv: Elcykel Kit ombyggnad vanlig cykel till el

Kanske läge för gruppköp från China?
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Elcykel Kit ombyggnad vanlig cykel till el

Tack Arne B. Jag har redan en jättefin cykel och ombyggnad är precis vad jag har funderat på.

/Anders
Vad jag kan se så kostar en ombyggnadssats 6765 kr, en ny 7 växl. cykel från motorhandel.se kostar 6495 kr.
Vi har köpt en cykel från dem och kommer att köpa ytterligare en inom kort.

/Bosse
 

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Elcykel Kit ombyggnad vanlig cykel till el

Vad jag kan se så kostar en ombyggnadssats 6765 kr, en ny 7 växl. cykel från motorhandel.se kostar 6495 kr.
Vi har köpt en cykel från dem och kommer att köpa ytterligare en inom kort.

/Bosse

Ja, jag ser det där problemet och kan inte riktigt förstå varför en ombyggnadssats ska vara så förhållandevis dyr.
Men det är klart, när jag har tittat närmare på de billigaste elcyklarna så märker jag att den cykel jag har är mycket bättre än elcykeln. Förutom att den har eldrift förstås.
Den som du nämner för 6496:- väljer jag bort för det är 28" och ingen fotbroms. Men jag ser att de har en för 7495:- med fotbroms och 26". Den verkar inte dum alls för mig, förmodligen den bästa jag sett. men det är mycket pengar. :(
 
Toppen