• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Santa Pola

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, tänkte att jag skulle lämna ett avtryck efter min vecka i Santa Pola:)
Det har varit en mysig vecka med väldigt blandat väder, allt från 5grader och riktigt blåsigt till att jag fått en fin solbränna i högsommarvärmen på dagarna.
Jag förstår att många trivs här, det finns strand med möjlighet till riktigt fina promenader, fina cykelvägar, umgänge, pol, pub, rätt okey servicehus mm.
Tack mamma & Nisse för att jag får förtroendet att låna er fina husvagn på campingen!! Att resa med Ryanair för under 1000kr t o r till något som bara står serverat är nog inte så vanligt:)
IMAG0274.jpg
En promenad efter stranden.
IMAG0275.jpg
Riktigt fint bygge, hur tusan kan man göra detta av sand!?!
IMAG0276.jpg

IMAG0277.jpg

IMAG0282.jpg

IMAG0283.jpg

IMAG0286.jpg

IMAG0290.jpg

IMAG0291.jpg

IMAG0293.jpg
En pizzapanna är inhandlad till husbilen!
IMAG0298.jpg

IMAG0299.jpg

IMAG0300.jpg

IMAG0304.jpg

Ta hand om er!
Kram
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: Santa Pola

Hej Lasse!
Det ser trevligt ut på dina bilder, men jag saknar en bild på Emma, fast det är väl hon som är bakom kameran där du är på bild.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Santa Pola

Men så roligt att Emma har köpt en häst. Önskar henne mycket glädje med detta trevliga djur. Blev lite utanför ämnet men kanske inte ändå. Roligt att du hade en trevlig vecka i Santa Pola.
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Santa Pola

Vackert och trevligt! Men OJ, så folktomt! Är du den ende levande själen i Santa Pola, Lasse?
 
H

hianders

Guest
Sv: Santa Pola

Har du skrämt iväg Bonzo och gänget eller är ni inte på samma camping? :)Borde ju vara en hel del svenskar där nu.

fru hianders/Inger

PS Plusgrader idag, ligger kring nollan nu DS
 
Senast redigerad av en moderator:

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Santa Pola

Hej Lasse,

vi måste ha missat varandra med liten marginal :) jag åkte hem 25/1

Med vänlig hälsning,
Bosse
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Santa Pola

Har du skrämt iväg Bonzo och gänget eller är ni inte på samma camping? :)Borde ju vara en hel del svenskar där nu.

fru hianders/Inger

PS Plusgrader idag, ligger kring nollan nu DS

Jo då, vi var på samma camping och där är det fullt, men utanför campingen är det rätt tomt.
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Santa Pola

Det var nära Bosse, har ni haft det bra?

Det var kanonbra, jag åkte dit med mina tenniskamrater vi bodde i Torrevieja och alla fick delta i boule mot Bahia proffsen, de blev inlottade i lag och hade trevligt, men vi hade tennis träning samma em så vi kunde bara stanna i knappt två timmar. Åkte ner 11/1 och hem 25/1, vi hade fint väder mestadels...

ha de!
hälsa Emma
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Santa Pola

Protest! Det kan väl vara så att det var ganska fullt på Bahia men det var absolut inte tomt utanför campingen även om skylten "completo" fanns vid entrén. Utanför Bahia finns en levande stad med mängder av intressanta ting. Turism kontra fungerande stad utan främlingar i, kan bli tanken. Spanien borde kunna fungera fortfarande någorlunda properly om inte EU hade lagt sig i detta lands inre angelägenheter.

Skrivet med stadig hand våren 2014 i Santa Pola!

Jappe
 
Toppen