• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DUBBTIPS för "ALLT" från husbilen till skorna!

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
I- och urskruvbara dubbar.

Nu slipper man stå med tången vid gränsen och slita ut dubbarna ur husbilsdäcken när/om man ledsnat köra runt på Svenska vintervägar och åker söderut istället. Bara att ta fram en skruvdragare!
;) :D

Nää, skämt åsido - vet inte om just det är realistiskt, men det hade varit intressant testa på dubbfria vinterdäcken. Jag har i alla fall skruvat i till mina vinterkängor och dubben är suveränt bra. Testade att skruva ur en dubb och märket syns knappt i sulan. Finns även till nättare promenadskor.

De har iskruvbara dubb till allt från traktorer, bussar, stora maskiner, snöskoter, 4-hjulingar, gräsklippare, rullskidor, bilar, hästar, cyklar till vanliga skor. 299:- för en grundsats t ett par skor med skruvverktyg och 199:- för bara en omgång dubbar.

BEST-GRIP
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: DUBBTIPS för "ALLT" från husbilen till skorna!

Testade dessa förra vintern och de fungerar mycket bra. Bra grepp och endast en st dubb försvann och de kommer att återanvändas denna vinter.
Dubbarna är mycket vassa av typ bildubb och ska inte användas på ömtåliga golv. Man måste även tänka på att de är hala utanför is och snö.
 
Toppen