• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ge din iPhone en extra dimension

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det går tretton trista panorama-appar på ett dussin, men Bubbli lyckas tillföra en ny dimension till kategorin. Den här appen läser nämligen av dina omgivningar i 360 grader och ger en heltäckande bild av dem, inklusive mark och himmel.

Att skapa en bubbla tar ett par minuter och kräver att du metodiskt fångar dina omgivningar med appen. För att undvika suddiga fläckar i slutresultatet måste processen utföras noggrant. Att helt undvika misstag är förstås omöjligt, men Bubbli är tack och lov smart nog att ta hänsyn till skakiga händer. När bubblan är fångad skickas den därför till molnet för behandling. Processen tar ett par minuter och under tiden förfinas din skapelse.

När din bubbla är färdig kan du kika in i konstverket med hjälp av telefonens inbyggda sensorer. Funktionen förvandlar iPhone-skärmen till ett fönster med utsikt mot bubblan och låter dig se olika delar av motivet när du panorerar med telefonen. Stalltipset är att du sätter dig på en snurrstol med din iPhone i högs*ta hugg och sedan snurrar runt i din bubbla.

Slutsatsen? Det här borde vara obligatoriskt i mäklarannonser.

Fakta: Bubbli iPhone

Pris: Gratis
Mer info: http://mw24.se/2ou

Riktigt schyst effekt.
Möjlighet att kolla på andras uppladdade bubblor.
Användarvänligt gränssnitt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Intressant med en 360-graders 3D-projektor ?

Så det blir nästan som att vara där.

PS. cirka det samma som Google Streets ?

Mycket mer sofistikerat än Googles Streetview eftersom bilden följer rörelsen med telefonen/plattan.
Streetview och många andra 360-graders bilder kräver scrollning.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Ser möjligheterna när du slår bilden i http://on.bubb.li/4yn0mgejj1e1mdiz/ upp och ner - det kan Google Streets inte.

I sin tur blir bilden lite som fiskögeobjektiv då ytan är krökt - rund.
Det märker vi inte i vårt eget öga eftersom hjärnan kompenserar med en liten fokusområde och distans.

Appen verkar OK och jag tror att det finns även för Android.

Åhh, hållar jag smartphonen eller tabletten på himlen för att se upp Rundetårn eller använder du bilden genom att peka mot himlen ?
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Härligt!
Problemet är att undvika direkt sol då bilden kan bli utfrätt.
Tydligen lämpar sig Bubbli för iPhone/iPad, jag försökte med två Androider men med dåligt resultat.

Testade du androiderna med Google chrome ?
Jag har sett bra resultat med dem också.


Bra app med möjligheter att bädda in direkt på HBK-hemsida.

bubbli - YouTube
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Kul sak. resultatet blev grynigt på datorn. men på Iphonen såg det bra ut. på fruns samsung galaxy 4 funkade det inte att snurra runt och se bilden. Utan man måste dra runt den som på datorn, men den ryckte och hoppa.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Jättefint, kollat alla exemplen med macBook-Pro:n, rörelse får man göra med musen, men vilken bildkvalite!

Tack! Bubbli skall in i Anitas iPhone.

jyrki
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Det ger så mycket mer än bara en bild. Men hur många bubblor får man spara innan man får börja betala?
Jag är förvånad att det är gratis, det är ju inte den enklaste tekniken.

Om man ej har wifi, kan man filma flera och ladda upp senare?
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Jag har bäddat in videosnuttar på hemsida och i bloggar men hur bäddar man in i inlägg på HBK?

Det löser webadmin...kanske kostar en slant för applikationen till vBulletin/jelsoft
Men va tusan jag är beredd att betala 8 kr till i månaden för den finessen.
Som sjöberg säger en ypperlig kvalitetshöjning om vi lägger den till ställplatsen vi besöker..Mama mia bubbelbild och koordinater samtidigt kan det bli bättre.
 
Toppen