• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ge din iPhone en extra dimension

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Tackar, jag visste inte riktigt om länken från View-google-maps fungerade eller inte, sen får vi se om google godkänner den för att ligga med i streetview offentligt för alla.

Nu ska jag dessutom försöka förstå mig på hur bilderna delas enklare.
Nu laddar jag upp bilden till G+ och delar den därifrån till View, det ska tydligen gå att dela bilder direkt från galleriet till view utan mellanlandning men jag har inte lyckats ännu. (saknar knappen i appen)

Det här är inte så krångligt faktiskt, om bara google släpper in bilderna på kartan så kan vi ju faktiskt själva förbättra streetview markant för husbilister! :)

Några tips för självstudier, här har vi appen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.GoogleCamera&hl=sv
Och här har vi stället man laddar upp bilderna:
https://www.google.com/maps/views/u/0/home?gl=us


Anundshög
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Jocke,
din billedserie som en film :msn_thumbup:
er synlig for mig i Google wiev's
men ikke i Maps og Mina kartor.

I Google (Street's) wiev + med automatisk aktivitet
På android tablet manuel aktiveret.

For og imod automatik
- måske et spørgsmål om forbrug af mobilt bredbånd ?

Jeg mener det vigtigste er at man selv kan vælge at aktivere billedserien
hvis forbindelsen gør det velegnet.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Då finns mina två photospere med i streetview. :)

Image 1.jpg

Image 3.jpg

Vill ni leta fram dem så finns den ena vid Hamngatan i Enköping och den andra vid Anundshög i närheten av de här koordinaterna: 59°37'54.1"N 16°38'47.2"E

Ni får gå in i google maps själva och söka med koordinaterna, använder jag Hbk:s verktyg för att tagga koordinaterna så verkar det inte fungera då de blå prickarna inte går att hitta i streetview via den vägen. :confused:
Kanske google har sin streetview på flera servrar eller nåt?

mvh jocke

ps, jag konstaterar att jag är väldigt långt ifrån trådens rubrik, det kanske kommer en ny tråd om hur man kan förbättra streetview.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Jocke på Anungshög.jpg

På PC laptop med Google Maps (total)
Men inta på tablet GM eller mina kartor -> Maps navigering.
Der findes mange registreringer i Google Mina kartor også registreringer fra Google+
T.ex. https://plus.google.com/101853150015120796589/about?hl=da

Kan man registre tømning eller lignende på denne måde via Google+ ?
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Laborerar' liten med Google+ bilder.
Hvad er filformatet på photosphere bilder ? (jpg, png eller (gif))
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ge din iPhone en extra dimension

Jag kan hitta mina bilder (och andras) både med laptop och telefon bara jag använder google maps (www.) men via appar med streetview eller om jag går till google maps via hbk-taggade koordinater så får jag inte upp de blåa prickarna på kartan.


Kan man registre tømning eller lignende på denne måde via Google+ ?

Jag förstår nog inte riktigt, man kan ta en photosphere-bild på vad man vill och ladda upp till streetview, bara fantasin sätter gränserna. :)
Min tanke jag har just nu är att ta photospherebilder på olika ställen och ladda upp dem, de som kan vara av intresse för andra husbilsåkare kan man ju alltid länka till i olika sammanhang, som exempel så tycker jag streetview inte når ända fram bland våra ställplatser, nu har vi möjligheten att göra streetview bättre. :)
 
Toppen