• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

F

F.d. 25291

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Tack för att vi fick åka med er.

Underbara bilder och trevligt skrivet. Nu åkte ni den rutten vi ursprungligen hade tänkt oss innan vi ändrade planerna och åkte andra hållet.
Vi fick tyvärr tråkigt besked på vägen, så vi vände hemåt i Almerimars hamn.

Nu fick vi en härlig beskrivning av det vi missade, men när jag läste er text om den andra Portugalmatchen förstod jag att vi var där på samma dag.
På bilden från Almerimars ställplats (med utmärkt wi-fi ) står vi utanför plåtisen med den stora parabolen , som har ställt sin bil på tvären. 2:a från kameran. (Vi kan ju ha kommit efter bilden togs, meniallafall...)

lailaouno
 

Sedvin

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Norge
HBK-Nr
11395
Medlemskap
2024
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Takk for en fantastisk flott reisebeskrivelse. Vi har planer om en lignende tur bare vi blir pensjonister om et par år. Flotte bilder og beskrivelser, takk for turen. Jeg er imponert !
 
F

F.d. 29870

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

:music-icon:en utrolig fin reise blog ni hadde laget kjenner meg igjen på di fleste plasser:D
 
F

F.d. 30072

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Tack för en mycket trevlig reseskildring. Vi har vår husbil stående på samma ställe som er, nu när vi är hemma över jul o nyår. Vi åker tillbaka den 30 jan. Och stannar några dagar på Oasis, vilket vi tycker är en jättebra camping/ställplats.
 

Mita o Stig

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2024
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Tack för trevlig läsning med fina bilder,kommer säkert att ha nytta av informationen då vi åker ner i februari. Kommer att träffa AMI och Kjelle Thornbratt som är gamla vänner till oss innan vi åker ,de har med lite tips till oss
 

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Stort tack för Er fina resebeskrivning med både text och fina bilder. Som Portugal-älskare känner vi igen en hel del och längtan till nästa tur dit bara växer. Härligt! Tack än en gång!
Gert O. och Ulla
HBK 3579
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Imponerande reseskildring "Birglas", mycket informativt med kreativ beskrivning och otroligt bra layout med bilder & sidotext samt ekonomisk summering på slutet. Proffsigt gjort! Jag kommer att skriva ut och ta med oss er 1:a resa inför vår 1:a resa som kommer att ske i slutet på nästa år. Vi kommer att stanna en hel del i Lissabon vilket vi kan detaljbeskriva för nästkommande generation resenärer och föra er goda omtanke vidare. Så ser ut "den stora" planen/äventyret för oss idag! Hoppas den går i lås...
 
S

SweNalle

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Mycket bra och intressant reseberättelse.
Stort plus för bilderna på era etapper.
ser fram mot del två
 
F

F.d. 50103

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Hej och tack för en medryckande resebeskrivning:) En fråga? Hur hittade Ni alla ställplatser, Bordatlas eller......:confused:
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Hej
Använder aldrig Bordatlas. Förutom HBK så söker jag på nätet på aktuellt land och husbilsplatser, tex Espania Autocamper el dyl och hittar ofta landets husbilsklubbars platser. I Frankrike tex Camping car info. Gör egna listor i vägordning och lägger in platser som verkar bra i POiviewer i Ipad.
Birgitta
 
F

F.d. 50103

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Hej och tack :) Det betyder att ni söker er till wifi hotspots för kontakt med nätet, eller hur. Jag har mkt att lära mej, tack.....rlundkvist
 

Thomas.M

FD HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Haninge
HBK-Nr
16090
Medlemskap
2021
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Tack..ju mer jag läser ju mer sugen blir jag att dra iväg med nya husbilen (våran första HB)

//Thomas
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Hej och tack :) Det betyder att ni söker er till wifi hotspots för kontakt med nätet, eller hur. Jag har mkt att lära mej, tack.....rlundkvist

Huvudsakligen gör jag planeringen hemma vid datorn och lägger in den som pdf i paddan så att jag kan nå allt offline men visst använder vi WIFI när det finns fast mest för att kolla mail och HBK.
Birgitta
 
F

F.d. 4427

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Mycket trevligt, vi har rest en del i dessa trakter (Spaniens ostkust) och kommer att ha god nytta för kommande resor !!
 
F

F.d. 53113

Guest
Sv: Vår första husbilsresa till Spanien och PortugaL

Tack för er intressanta berättelse!
Vi skall ner till Spanien portugal under denna vinter. Tänkte resa hem till Sverige under julhelgerna. Läste om att ni ställde bilen hos en holländsk kvinna som även skjutsade er till flyget. Det låter ju väldigt bra!! Har ni möjligen någon adress eller kontaktuppgifter till henne? Fanns det gott om parkeringsplatser?
Hälsn Karin o Leif från Varberg
 
Toppen