• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasol under längre resa

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Gokväll
Vi har lite funderingar på att åka söderut i Europa under tre sensommarmånader nästa år. Hur gör ni vad det gäller gasolen? Olika typer av kopplingar eller fast tank?

ha d... & God Jul:santa1:
 

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Sv: gasol under längre resa

Hej! Vi ska resa i Tyskland,Italien o Frankrike ca 20/9 - 20/11. Oroar mig en del för gasolförsörjningen. Verkar så krångligt. Men många skriver positivt om LPG-flaska och en fylld vanlig. Vet någon företag som installerar LPG-flaska,helst i närheten av Eskilstuna?
Andra tips om dessa länder är också välkomna.
hälsningar
Christer och Johanna
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: gasol under längre resa

Flaskorna skall provtryckas var 10:e år.
Vad det kostar vet jag inte, men när jag provtrycker min luftflaskor (dyk flaskor) så kostar det 350:- st. En gissning är att gasolflaskorna kostar något liknande då de inte skall tryckas lika mycket som dykflaskorna (450 bar).



//Freddy

Självklart olika men i Skåne kostar det 250:- att provtrycka. (Enl påfyllarna SV om Kristianstad, Nöbbelöv)
 
Senast ändrad:
Toppen