• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ost och skinka

F

F.d. 7492

Guest
Alltså, dessa ostar och dessa lufttorkade skinkor..! Livet kommer framgent te sig helt meningslöst dessa artiklar förutan. Här finner man Raclettes som endast i en mardröm skulle befinna sig i en fondue och skinkor som sprätter med låren så det står härliga till. Förbaskat duktiga på att förvalta dessa råvaror. Mums mums... Sämre är det ställt med våra Nordiska prioriteringar - vägar, tydlig information, språkkunskap etc... En pil åt ena hållet kan i slutändan rendera i en pil åt det andra..? Om detta är ett skämtlynne eller oförstånd vet man ej... Skönast är ändock att skratta åt alltsammans och traska vidare. När jag häromdagen handlade grönsaker på merkanderian spelades det "White Cristmas" i högtalarna. Jag fattade ingenting! Tokiga Spanjorer tänkte jag - spela julsånger mitt i sommaren..? Och inser att min Svenska vinter faktiskt är av mig flydd. Men datumen är trots allt desamma. Här som där. Det är ju inte så himla många mil som skiljer, och ändå så annorlunda..?

/ fx

Skickat från min iPad
 
Toppen