• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wifog - gratis samtal och surf

nysaaben

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
6952
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Hej Anders
Har du hunnit testa än ?
Kan det vara något tror du
Allt som är gratis är ju inte bra
Hälsningar nysaaben
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag har beställt och skall titta i brevlådan när jag kommer hem.

Jag har sedan gammalt Joors simkort och det funkar bra utan besvärande reklam.
 
P

Patrick E

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Beställt, det är reklamfinansierat. Får se om man blir irriterad eller inte.
"Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden. Du kommer märka att det är lätt."
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Var ligger haken? Det finns inget gratis!!

uno

Naturligtvis inte gratis totalt sett. Någon betalar - fast det är inte alltid användaren. I detta fall är det väl utgivarna så här i början som försöker köpa sig in på en marknad, där tillräckligt många användare förväntas locka tillräckligt många annonsörer för att affären så småningom ska nå break even och börja löna sig.

Om dom lyckas så levererar dom en produkt som är "gratis" för användaren, man får bara stå ut med reklamen. Om dom misslyckas så är det fortfarande "gratis" för användaren, bortsett från den något besvärande omständigheten att produkten så småningom slutar fungera (när utgivarnas kassa sinar). För utgivarna är det i det fallet säkerligen långt ifrån "gratis".
 

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Frågan är om kortet går att använda i en telefon låst på Tre. Någon sa att Wifog påstod att det inte går men andra tror att det går. Dom använder ju Tre's nät.
Jag har beställt kort och har en olåst telefon, men min kompis har telefon låst på tre.

/Anders
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Så funkar det
MOBILSURF
Varannan timme som du surfar visar vi 30-45 sekunders reklam. Surfa i 2 timmar, eller nå 100 Mb, titta på två till tre reklamsnuttar i 30-45 sek. med vår app blir du påmind automatiskt innan du ska titta på reklamen, och kan välja att titta när det passar dig inom tiden. Du kommer märka att det är lätt.

TELEFONI & SMS
Du får prata i 120 minuter varje månad. När du ringt upp dina 120 gratisminuter så är det slut, men vi fyller på med 120 nya pratminutrar varje månad. Helt gratis. Detsamma gäller för SMS. När du har skickat 200 SMS på en månad, så kan du inte skicka fler. Men kolla ”Gratisskolan” nedan, så får du tips på appar som hjälper dig. Du har ju alltid tillgång till obegränsat mobilsurf!

LADDA NER VÅR WIFOG-APP
Appen använder du för att smidigt komma ut direkt på internet, så slipper du krångla med att hamna på vår landningssida varje gång du ska starta surfandet. Här kan du ladda ner Wifog-appen. (kommer inom kort)
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Fick mitt kort idag.
Knöla in SIM-kortet i min Comviq ZTE router (upplåst)
Körde auto APN. Det var bara att starta Nexus 7an och surfa på.

Lite underligt, man kan ju undra vart reklamen dyker upp??
Tränger den sig in i apparna? Knappast troligt. Inget installerat i Nexusen.

Får se vad som händer efter 100MB.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Japp, de använder sig av TRE's nät. Enkelt att få igång och verkar fungera som det ska.
När man öppnar en ny flik på min gamla Ipad 1 så ska det komma fram en annonsfilm men den verkar inte fungera, är väl flash vilket inte Ipad klarar!?!?
Annars fungerar allt som vanligt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Jag installerade mitt i en gammal Androidtelefon och nu har jag 120 minuter för att ringa samt 100 MB surf. Verkar funka bra, bara en reklamsnutt än så länge.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Nu har jag stressat det lite mer. Anslutningen för apparna slutade efter en stund. Då var jag tvungen att öppna webbläsaren så WIFOG sidan kunde hoppa igång. Två korta reklamfilmer senare så var det bara att köra på.
Funkar bra.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Hmmm......

Bytte ut SIM-kortet i min Android. Telefonin fungerade men inte surfen. Den är inställd på auto APN. Har inte hunnit forska mer, men har ni någon idé?
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Fick mitt idag, satte i kortet i dongeln, in med pinkoden, bara att tuta och köra efter aktivering som gjordes innan uppkoppling via nätet hemma
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Tack för informationen. Jag läste medföljande instruktion hyfsat noga, men såg inte detta.
Var hittade du det? Det stod att man kunde stoppa i kortet, vänta på anslutning och ta hem en app och föja anvisningarna. Det är inte så lätt om anslutningen inte fungerar. Nu var jag tvungen att ge mig ut en stund, så jag stoppade tillbaka originalkortet. Jag får testa igen i morgon.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Spelar det egentligen någon roll om man aktiverar kortet som surf- eller telefonkort?

Jag har testat kortet både i telefon och iPad och kan maximera både telefontid och surfvolym gång på gång.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Tack Knarrevik.
APN-strängen du nämnde fungerade, jag vet ännu inte var du såg den informationen. Jag aktiverade som telefon, inte som platta.
När jag startar appen för webläsare försöker den ladda en reklamfilm, men den går inte igång. Dock kommer jag förbi det och kan surfa. Försökte hämta wifog-appen, men det hittade jag inte ens på play-butiken. Jag anslöt telefonen till datorn och försökte den vägen. Det gick bättre, d.v.s uppgift om att appen installerats dök upp. Jag ser den dock inte på telefonen.
Ojojoj, här har man mycket att lära.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Wifog - gratis samtal och surf

Aktiverade via nätet innan jag startade plattan med Wifog. Funkade direkt. Loggade in och fyllde på after att ha tagit del av 2 reklaminslag.
Funkade u.a.
Kommer att ha den som reserv när Foggs gratiskort tar slut. :)
 
Toppen