• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fälgkod Fiat Ducato/Peugeot -06

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Jag har en Nordic husbil på Peugeot-chassi och skulle behöva skaffa nya fälgar men kan inte få fram vilken fälgkod jag ska ha. Skälet till att jag inte ser fälgkoden på de som sitter på bilen nu är att det sitter en liten kapsel över så jag måste i så fall skruva loss ett av hjulen för att se.... Men har jag tur är det lättare att få hjälp här :) Jag har 16 tums-fälgar och jag utgår från att det är samma för Peugeot som för Fiat Ducato....
Tacksam för hjälp.....
 

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Sv: Fälgkod Fiat Ducato/Peugeot -06

Tack för informationen. Jag såg en annons med fälgar som hade koderna:
6Jx16H2
R1-956
Vad säger det? Skulle de passa på min husbil tro?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fälgkod Fiat Ducato/Peugeot -06

Kolla direkt på din bil innan du köper, det finns en del varianter. Även bilar med 16" hjul på chassier med 15" (118mm bultcirkel) i original t.ex. :)
 

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Sv: Fälgkod Fiat Ducato/Peugeot -06

Ja jag förstår att det är säkrast att kolla på de hjul som sitter på men problemet är att jag inte kan se det utan att skruva loss ett hjul och det är lite bökigt att göra här i stan... och jag har en omgång däck utan fälg som jag ville skaffa fälgar till.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fälgkod Fiat Ducato/Peugeot -06

Det stämmer, men besväret är mycket mindre än att först köpa fälgar, montera däck, och sedan upptäcka att det inte passar när hjulen skall monteras. :wink:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Toppen