• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

F

F.d. 55391

Guest
Sv: SHL

Härligt ! Underbart ! Fantastiskt kul !
Nu är guldet tillbaka i Götet
Vi vinner matchserien med 4-1 över Skellefteå

Bäst i Sverige: SM guld
Bäst i europa: Champions League guld

Heja Frölunda !!!!!!

Har fixat en snygg Frölunda-handduk som jag har hängt in på toan i husbilen, blir premiärtur kommande helg.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Håller på FBK men det sket sig igen som ett par säsonger tidigare.:wideeyed:
Men GRATTIS Frölunda det är ni värda
.GULDET hamnade på rätt sida av Sverige:yes:
En passning till FBK och övriga lag undrar ni inte varför Frölunda är bäst i europa och SHL
Bra att domarna hittade tilbaks till regelboken och la den beryktade slutspelsbedömningen åt sidan.
Nivån får inte svaja från match till match spelarna måste känna trygghet vad är det som gäller.
Tidigare rättskipare.2179:music-icon:
 
Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Håller på FBK men det sket sig igen som ett par säsonger tidigare.:wideeyed:
Men GRATTIS Frölunda det är ni värda
.GULDET hamnade på rätt sida av Sverige:yes:
En passning till FBK och övriga lag undrar ni inte varför Frölunda är bäst i europa och SHL
Bra att domarna hittade tilbaks till regelboken och la den beryktade slutspelsbedömningen åt sidan.
Nivån får inte svaja från match till match spelarna måste känna trygghet vad är det som gäller.
Tidigare rättskipare.2179:music-icon:

Handlar nog mest om ekonomi och värvningar dom med störst plånbok kan värva och kasta ut lite hur som helst, så har det varit i vinter.
Till slut hittar dom rätt medans dom med små medel får ta det som blir över och när deras toppspelare skadas går det inte att vinna SHL, kolla bara SAIKs målvakter inte någon högre klass på dom när förste målis försvann medans Frölunda hade 2 toppmålvakter, tror inte ett smack på att domarnivån blev bättre.

/Pelle
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Handlar nog mest om ekonomi och värvningar dom med störst plånbok kan värva och kasta ut lite hur som helst, så har det varit i vinter.
Till slut hittar dom rätt medans dom med små medel får ta det som blir över och när deras toppspelare skadas går det inte att vinna SHL, kolla bara SAIKs målvakter inte någon högre klass på dom när förste målis försvann medans Frölunda hade 2 toppmålvakter, tror inte ett smack på att domarnivån blev bättre.

/Pelle
Japp 2179:music-icon:Så kan man se det men det med domarenivån var något som inte alla förstår
Då bör man varit aktiv.:wub:Trevlig sommar.:music-icon:
 
Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Japp 2179:music-icon:Så kan man se det men det med domarenivån var något som inte alla förstår
Då bör man varit aktiv.:wub:Trevlig sommar.:music-icon:

Precis vad jag varit både som spelare och tränare visserligen inte på högsta nivå på 70-80 talet och tränare mellan 1990 - 2005. Så nog har jag jag ganska bra koll på domare oxå speciellt när jag fått så mycket feedback av Putte ( Patrik Sjöberg).
Ha en trevlig sommar du med.

/Pelle
 

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Handlar nog mest om ekonomi och värvningar dom med störst plånbok kan värva och kasta ut lite hur som helst, så har det varit i vinter.
Till slut hittar dom rätt medans dom med små medel får ta det som blir över och när deras toppspelare skadas går det inte att vinna SHL, kolla bara SAIKs målvakter inte någon högre klass på dom när förste målis försvann medans Frölunda hade 2 toppmålvakter, tror inte ett smack på att domarnivån blev bättre.

/Pelle

Frölunda hör definitivt inte till klubbarna med störst plånböcker! Däremot har man skaffat sig ett rykte om att utveckla spelare för NHL vilket gör att spelare var karriärer gått i stå kommer till Frölunda för att få en nystart på sina karriärer. Till exempel Johan Sundström och Johan Gustafsson. Man drar också till sig unga (och billiga) talanger som Lehkonen och Vesalainen.
Enligt ditt resonemang borde Färjestad och HV71 som verkligen har gott om pengar ligga i toppen men så enkelt är det ju inte. Undantaget här är väl Real Luleå som med fräscha sponsorpengar kunde köpa ihop ett lag och lyckas bra med det ;)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Frölunda hör definitivt inte till klubbarna med störst plånböcker! Däremot har man skaffat sig ett rykte om att utveckla spelare för NHL vilket gör att spelare var karriärer gått i stå kommer till Frölunda för att få en nystart på sina karriärer. Till exempel Johan Sundström och Johan Gustafsson. Man drar också till sig unga (och billiga) talanger som Lehkonen och Vesalainen.
Enligt ditt resonemang borde Färjestad och HV71 som verkligen har gott om pengar ligga i toppen men så enkelt är det ju inte. Undantaget här är väl Real Luleå som med fräscha sponsorpengar kunde köpa ihop ett lag och lyckas bra med det ;)

Skrev oxå att värvningarna ska stämma in i laget annars åker dom ut och nya spelare in, precis vad som hände i FBK där var det mycket tack o adjö, inget hjärta inget lag.

Luleå gick lika långt som vanligt trots alla supervärvningar dom borde vunnit SHL med det laget, men med så många stjärnor som vill vara etta i laget kan det bara gå åt ett håll, tänk en toppspelare som blir ratad till en andra, tredje line hur glad är han med mycket mindre speltid, det räcker med en dålig tanke på den nivån så förlorar dom, det ska till med fingertoppskänsla för att få ihop det och det lyckades Frölunda med.

Nörstebö fick dom oxå, Brynäs ville inte behålla bästa backlöftet på många år i Brynäs, varför vet jag inte, han ville vara kvar men fick inte för 2 st knäppgökar.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

CHL är igång och SHL-starten närmar sig. Brukar aldrig spela, men inför denna säsong har jag faktiskt satsat pengar på SHL-utgången. Hoppas att jag kommer att ha tippat rätt. ;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Tendenserna på försäsongen känns hittills bättre än förra året i vart fall, förra årets 0-7 i baken mot Frölunda inför SHL-starten blev nu seger med 5-2 mot mästarna. Visserligen bara försäsong men ändå, det tillsammans med det pigga intryck nyförvärven gett i CHL inger i vart fall hopp för en bättre start i år än förra årets bedrövliga inledning på serien :)
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Helt klart inte någon bra känsla när det gäller SkellAIK! Blir en tung säsong tydligen, är nog bara att bryta ihop och komma igen!:msn_cry::dog:
 
Toppen