• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Starkt av Luleå att vinna borta. Grattis.
Men hur kan domare släppa smällen på Belmare är obegripligt.
Vid skada endast matchstraff 5 min eller 2 + 10 mimuter vore rätt men de har helt enkelt missat siutationen.
:music-icon:2179 Tidgare rättskipare
Ja bra att anmälan om förseelsen uppmärksammades efter matchen av domare och syndaren fick sitt straff.
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

TACK, håller helt med, det kan ha gått riktigt illa, var på matchen stog bara 10 m från händelsen, vad som förvånar är att domarna, alla 4 såg sekvensen minst 2 ggr på djumbotrånen, man kollade ju upp målet och då såg man också förseelsen mot Bellmare?:rolleyes:
 
F

F.d. 30092

Guest
Sv: SHL

Jag tycker det är dåligt betyg till domarna när 4 st inte ser nåt utan först efter matchen kommer det in en anmälan. Hände även en match tidigare med LHC inblandade. Det måste bli skärpning på domarfronten! Dom har faktiskt mycket bra betalt.:mad:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

TACK, håller helt med, det kan ha gått riktigt illa, var på matchen stog bara 10 m från händelsen, vad som förvånar är att domarna, alla 4 såg sekvensen minst 2 ggr på djumbotrånen, man kollade ju upp målet och då såg man också förseelsen mot Bellmare?:rolleyes:
Det kan jag ge dig ett klockrent svar på.
Domare får inte ta hjälp av Jumbotronen under pågående match det skulle bli kaos om det var tillåtet.
Men när de ser matchen efteråt som alltid görs så kan man fixa till det som man missat när det gäller förseelser som resullterar i avstängningar.
Sedan är det olyckligt att ingen såg vad som hände i matchögonblicket av 4 domare.
Hoppas ni alla förstår.
mvh
Tidigare huvudomare.:wideeyed:
2179
 
Senast ändrad:

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Tack, för svaret då förstår jag. Men jag upplever att domarna idag tittar ofta på djtrånen i tveksamma situationer. Om det påverkar deras beslut vet jag inte med dom tittar ganska ofta.:msn_dog:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24447

Guest
Sv: SHL

Grattis i kväll igen SAIK till 3st friska pinnar denna gång mot BRYNÄS.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Kan det vara möjligt att FBK börjar få ordning med Loob i förarsätet?
Kan de börja klättra på stegen?
Kan det bli poäng i kväll och på Lördag inte omöjligt med 5 eller 6 poäng.
Men Växsjö är inte lätta Örebrö i botten är ingen given vinst men det bör gå vägen.
2179
:music-icon:
 
Senast ändrad:

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Snart sätter jag mig åter igen på cyklen och ser på FBK-växjö.Och som vanligt hoppas jag på seger:):):):).Men jag vet att vi har svårt mot Småläningarna


Puss o Kram Johnny
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Ha ha

Jag gissar att du bara cyklar ner till puben, dricker en öl och tar den kostnadsfria hockeybussen ut till Arenan. :D :D
 

Whippetägare

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Bara att hålla med!:spinny: Men lördagens ute match kan bli tung, VF förlorade ju som dom är säkert sugna på att slå oss, ganska "nervis" inför den matchen. Men vi leder minst med 12 p när vi går på en behövlig jul-vila! HEJA SAIK!:santa-3-icon:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Snart sätter jag mig åter igen på cyklen och ser på FBK-växjö.Och som vanligt hoppas jag på seger:):):):).Men jag vet att vi har svårt mot Småläningarna


Puss o Kram Johnny
Ja det vore väl fan om det inte blr 3 poäng i kväll.
Ja 4 av 6 får ju gå.
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR på er alla.Så börjar ju J - VM - OS och slutspel i SHL
Ja sedan ut med husbilen.
Dricka öl grilla kanke en grogg upp i det hela det blir tufft och inte minst VAL i sep hur skall vi orka??????
2179:music-icon::yes::wub::wideeyed:
 
Senast ändrad:

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Sv: SHL

Hoppas du har rätt att det 3 poäng i kväll :):):):).och en öl kan väl ta till matchen eller två :D:D:D:D och sedan en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till alla som lysnar på SHL

Puss o Kram Johnny
 
Toppen