• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic

F

F.d. 55554

Guest
Skulle kolla om det fanns kartuppdateringar och fann att fick jag ladda ner alla mina kartor igen?
Har inte laddat ner nån ny version av Sygic, har 13.2.2
Någon som vet varför?

Jojje
 
M

MatsFo

Guest
Sv: Sygic

Jag har också 13.2.2 (för Android) och gjorde samma sak för någon vecka sedan, då jag uppdaterade programmet. Då såg statusen för alla kartor konstiga ut så jag installerade om dem. Jag minns inte exakt hur det såg ut dock, bara att det inte stod "Installerad" för någon av dem.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic

Idag kom det en ny uppdatering v 13.3.1 med div förbättringar, kolla under Inställningar, Om, Vad är nytt
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Jag har också fått Sygic 13.3.1 idag men då slutade programmet att fungera.

När jag startar Sygic blir det bara en svart skärm som är låst. Jag får gå in och stoppa programmet via aktivitetshanteraren.
Jag har Android 3.1 på en Samsung Galaxy Tab 10.1.

Någon mer med samma problem.

Avinstallation och ny installation gav ingen förbättring.

/Lars Erik
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic

Den tar lite längre tid än innan med den startar på båda mina apparater.
1 Samsung Galaxy
1 Asus Padfone
Upplever inte att dom behöver stoppas/startas om.
Kartorna behövdes inte laddas ner igen
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

Har fått 13.3.1 på nallen Android Jelly Bean - verkar funka (startar i alla fall utan problem).
Hit till plattan Andoid - Ice cream sandwich - verkar uppdateringen inte anlänt ännu.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic

Orsaken till att vissa komplicerade appar inte fungerar på alla Androidmodeller beror på att tillvekarna lägger på ett eget gränssnitt på den befintliga Androidversionen. Vissa tillverkare krånglar till det mer än andra vilket innebär att det blir omöjligt att uppdatera till nya versioner.

Om man vill försäkra sig om framtida uppdateringar och att komplicerade appar skall fungera smärtfritt bör man kanske hålla sig till Androids Nexusmodeller av telefoner och plattor.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic

Var nog lite för ivrig, skulle använda Sygic på besök i Malmö idag, fick det inte till att fungera.
Bara att hoppas på att plattan funkar inför resan mot Spanien i morgon
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Var nog lite för ivrig, skulle använda Sygic på besök i Malmö idag, fick det inte till att fungera.
Bara att hoppas på att plattan funkar inför resan mot Spanien i morgon

Jag har försökt flera gånger men precis samma. Hämtar uppdatering och sedan svart skärm !! Tror inte det kommer att fungera med denna uppdatering igen.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic

Uppdateringen verkar funka på Sonyplattan oxå.
Adressfelet finns kvar efter uppdateringen. Adresser på Lidingö rubriceras som Stockholm.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic

Nu är vi på färjan mot Puttgarten.
Sygic har funkat bra på plattan.
Visseligenhöll den på med att vi dkulle vända på nästa zvfart hela vägen till sista avfarten innan bron.
Senhar det funkat hit
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Nu är vi på färjan mot Puttgarten.
Sygic har funkat bra på plattan.
Visseligenhöll den på med att vi dkulle vända på nästa zvfart hela vägen till sista avfarten innan bron.
Senhar det funkat hit

Då hade du väl den inställd på att undvika betalvägar??
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Så här svarar Sygic support mig idag:

Ondrej (Sygic Support)
Nov 22 17:27 (CET)
Dear customer ,
Thank you for contacting Sygic.
This is a reply to many tickets, as we are seeing your issue many times, so we are updating them all in a bulk method - if your issue is something else, please, write me back.

Please, accept our apologize. We are using the new platform from Google for Google Inapp purchases and as we discovered, it is not compatible with older Androids versions - as these devices do not have the new Google Play Store.

Currently, we are working hard on fixing this issue.

If your device is running lower version of Android system then 4.X:

Please, downgrade to the latest stable release of the app - version 13.2.2. Please, follow the steps below.

Uninstall Sygic: GPS Navigation from your device using application manager
Connect your device to the PC or start a file manager(if your device does not have File manager, please, download Astro File manager, or ES fileexplorer), and do the following: Go into the Sygic folder and remove the Android folder and the "version" file. Then go into Sygic/Res and delete everything except the db, itinerary and travelbook files.
Install Sygic 13.2.2 from http://storage.sygic.com/support/apk/GPS/Sygic_1322_r15886.apk
Please make sure to turn off the automatic updates in Google Play Store to prevent it from updating to 13.3 version again.
In case you have a problem even with 13.2.2 version, please, downgrade to version 12.2.2: http://storage.sygic.com/support/apk/GPS/Sygic_1222_r48089.apk

As soon as there will be more informations regarding this issue, I will update you with the further instructions.

If your device is running Android version 4 and higher:

Please go into your Android's Settings -> Apps -> Sygic and click on Force close and Clear data.
Then start our app again.

If that won't work then please, uninstall the app, connect your device to the PC or start a file manager(if your device does not have File manager, please, download Astro File manager, or ES fileexplorer), and do the following:
Go into the Sygic folder and remove the Android folder and the "version" file.
Then go into Sygic/Res and delete everything except the db, itinerary and travelbook files.

Then restart your device and install our app again.

It will re-download the resources and process them once more. You should have no issues afterwards.

Thank you for your understanding and sorry for the inconvenience.

Best regards,

Ondrej
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Sygic

Ondrej ( Sygic Support )
22 november 17:27 ( CET )
Bästa kund ,
Tack för att du kontaktar Sygic .
Detta är ett svar på många biljetter , eftersom vi ser problemet många gånger , så vi uppdaterar dem alla i en bulk metod - om problemet är något annat , snälla, skriv mig tillbaka .

Snälla , acceptera vår ursäkt. Vi använder oss av den nya plattformen från Google för Google InApp inköp och som vi upptäckt , är det inte kompatibelt med äldre Androids versioner - som dessa enheter inte har den nya Google Play Store .

För närvarande arbetar vi hårt på att fixa detta problem .

Om enheten körs lägre version av Android-systemet sedan 4.X :

Snälla , nedgradera till den senaste stabila versionen av appen - version 13.2.2 . Vänligen , följ stegen nedan .

Avinstallera Sygic : GPS Navigation från enheten med hjälp av Application Manager
Anslut enheten till datorn eller starta en filhanterare ( om enheten inte har Filhanteraren , vänligen , ladda ner Astro File Manager , eller ES fileexplorer ) , och gör följande : Gå in i Sygic mappen och ta bort Android -mappen och " version " filen . Sedan gå in Sygic / Res och radera allt utom db , resplan och travelbook filer .
Installera Sygic 13.2.2 från http://storage.sygic.com/support/apk...322_r15886.apk
Se till att stänga av automatiska uppdateringar i Google Play Store för att hindra det från att uppdatera till 13,3 version igen .
Om du har problem även med 13.2.2 version , vänligen , nedgradera till version 12.2.2 : http://storage.sygic.com/support/apk...222_r48089.apk

Så fort det blir mera information om denna fråga , kommer jag uppdatera er med ytterligare instruktioner .

Om enheten kör Android version 4 eller högre :

Gå in i din Android Inställningar - > Program - > Sygic och klicka på Force Close och Clear data.
Sedan börjar vår app igen .

Om det inte fungerar så snälla, avinstallera appen , ansluta enheten till datorn eller starta en filhanterare ( om enheten inte har Filhanteraren , vänligen , ladda ner Astro File Manager , eller ES fileexplorer ) , och gör följande :
Gå in på Sygic mappen och ta bort Android -mappen och " version " filen .
Sedan gå in Sygic / Res och radera allt utom db , resplan och travelbook filer .

Starta sedan om enheten och installera vår app igen .

Det kommer att åter hämta resurser och bearbeta dem ytterligare en gång. Du bör ha några problem efteråt .

Tack för din förståelse och ber om ursäkt för besväret .

Bästa hälsningar ,

Ondrej
Google Translate för företag:ÖversättningsverktygWebbplatsöversättareGlobal Market Finder
 
Toppen