• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintern är här

H

hianders

Guest
Nu kom den!! Snöblandat regn igårkväll och så här ser det ut nu kl 09.30 med 0,3 grader!! Vi som skall ut med hb nu några dagar!

Södra Dalarna, strax utanför Krylbo.

hianders/Inger & Hasse & Simon hund
 

Bilagor

  • 18 oktober.jpg
    18 oktober.jpg
    652,1 KB · Visningar: 6
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Vintern är här

Det ser likadant ut här på sydligare breddgrader i Irsta, det känns som lite tidigt för vinter nu.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Vintern är här

Nu kom den!! Snöblandat regn igårkväll och så här ser det ut nu kl 09.30 med 0,3 grader!! Vi som skall ut med hb nu några dagar!

Södra Dalarna, strax utanför Krylbo.

hianders/Inger & Hasse & Simon hund

Kylan går väl an, men när vägarna saltas mår inte våra husbilar bra.
Men nu ska ju solen skina och om några dagar är det 10 gr varmt igen.

JOE
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vintern är här

Jag sätter på "broddarna" på våran husbil och fortsätter att åka ut lite då och då när vi känner för det, det blir förmodligen en tur till norra Finland till jul igen jag trivs bra där under vintern och vilka fotomotiv man skapar i den miljön...kanon!:):)

//Pilot
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Vintern är här

Hej,

vi kör året om och tycker det är både rofyllt och givande när landskapet ser ut så här.
Fotot är taget på väg 11, mellan Tomelilla och Simrishamn i februari i år. Det är Stiby kyrka, Gärsnäs som syns i horisonten.

Hälsningar,
Nisse :yes: och Nana :wub:
 

Bilagor

  • 1 snöväg.jpg
    1 snöväg.jpg
    1,5 MB · Visningar: 7
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Vintern är här

Hej Piloten
Vet ju vilka som ställer undan Nu.Men det är väl bäst att inte skriva något om det.
Då blir jag väl bortplockad ett tag igen.
Snön ligger kvar på gräsmattan.
/Vidhem
 

Monika & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Haninge
HBK-Nr
7509
Medlemskap
2024
Sv: Vintern är här

Ja nu är säsongen över för denna gång. Säsongen går fort, men det kommer snart en ny. Nu får vi tid för annat sånt som vi inte hinner under husbilssäsongen. Vi hinner också längta och tänka över och planera nästa säsong. Det har också sin tjusning. Ha det bra alla där ute. Bilen ställs in och annat planeras och fixas!!!

Mvh Monika:spinny:
 

birgitta.f

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Leksand
HBK-Nr
381
Medlemskap
2024
Sv: Vintern är här

Ingen snö i Leksand än, men vi förbereder oss genom att sätta på vinterdäcken. Ställde av de första vintrarna vi hade husbil - men begäret blev för starkt så numera åker vi året om. Var säsong har sin tjusning! Hemmahelg nu för att få lite ordning på tomten bl.a., men på höstlovet bär det av någonstans. Vart avgörs strax före avfärd....
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Vintern är här

(mannen? mygg till flugfisket,,hur e läget,,?? varberg eller borås??)

Vet du grabben...när det gäller flugfiske har man ju bara flugor, mygg är bara ett surrande sällskap runt trynet.

Läget är stabilt nu, tack som frågar...hälsa Lisbeth o ta väl hand om varandra.

Mvh från Gingri Stavby
 

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Vintern är här

Längtar efter snön så jag får provköra snöslungan som jag köpte under sommaren!!!!
 
Toppen