• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

F

F.d. 55602

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

aake
Tack för en bitterljuv påminnelse om den tiden!
Och för bilderna! Här var dé grönt! Gott att veta.
Skönt att veta att man inte är ensam om höjdrädslan!
rutnanny
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Riktigt bra läsning!
Var det hemska vägar även på Ön Cres och KRK , har tänkt åka över till Cres via krk, men nu blev jag lite rädd för höjder och brant!

Åker du via KRK till Cres så är det inga problem. Däremot är vägen som går till färjan mellan Cres och Istrien inget som jag kommer att ge mig på igen.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Åker du via KRK till Cres så är det inga problem. Däremot är vägen som går till färjan mellan Cres och Istrien inget som jag kommer att ge mig på igen.

Instämmer helt. Det är ett högt spel med risk för skador vid möte med lastbilar som inte viker sig vid möte. Backa går inte eftersom båda har sparat på sig kö så det blir till att tvinga sig förbi.
Länkar till en bild här som är tagen på den vägsträckan du beskriver.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t59714-8/#post590351
 
F

F.d. 55602

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Bettan o Bertil, aake likaså
Tack för utläggningarna om gärdsgårdarna! Vilken fin kunskapsbank detta forum är! Så jag fortsätter att fråga: Vad är meningen med livet? Nej! Svaret har jag ju själv: Att åka husbil.
Så jag tar en annan: Är det någon som har ett storsgel till en Amigo 27 över?
rutnanny
 
F

F.d. 55602

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

bennyja
Jag har redan skrivit en bok, dock inte en reseskildring. Fast en resa i tiden är det förstås. Tillbaka till Helsingborg under kriget. Det hände saker där vill jag lova. Parallellt löper en kidnappningshistoria i nutid, som har samband med det som hände ca sjuttio år tidigare.
rutnanny
 

bennyja

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2024
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Vet inte om man får göra reklam för en bok man skrivit i forumet.

Vore roligt att få lite info för att hitta den via PM.
 
F

F.d. 55602

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

bennyja

Säkert får man inte det! Inte heller efterlysa ett storsegel, så det är redan två försyndelser jag gjort mig skyldig till, och jag har ändå bara påbörjat min karriär på detta forum.
Jag får väl maila dig om boken.
Med vänlig hälsning
rutnanny
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Det kanske gått att ordna nåt under Hbk-rabatter-övrigt. Jag tror man får rättighet att skriva där om man kontaktar web.
http://www.husbilsklubben.se/forums/f299/

Det är nog inte bara jag som undrar om boken är skriven med samma språk som din reseberättelse... och du riskerar att bryta reglerna om du svarar.
Skicka gärna ett mail eller meddelande till mig också. :)
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Tack för trevlig läsning. Så kul att läsa om platser och era funderingar på vilken väg ni kommer att ta nästa vända. Vi funderar också vad och vilket som är bäst. Vi har planer på att åka till Kroatien den första utlandsresan vi gör i husbil. Vi kommer att ha hundarna med oss. Har ni synpunkter på det? Har ni träffat svenskar med hundar där? Har ni hört nått om problem för hundägarna på plats eller under färden dit? Tackar på förhand. :dog::dog:
 
F

F.d. 55602

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Kära Tuula och Bertil!
Tyvärr har jag inga egna erfarenheter av husbilsåkande med hund eller hundar. Men jag har sett så många glada hundar med lika glada hussar och mattar på snart sagt varje plats vi stannat på, så jag är helt övertygad om att det inte kommer att bereda er några problem. Men nog finns det en tråd här på vårt forum där ni kan få mängder med tips om det optimala hundåkandet.
Lycka till!
Rutnanny
 

Frykis

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Tack för trevlig läsning. Så kul att läsa om platser och era funderingar på vilken väg ni kommer att ta nästa vända. Vi funderar också vad och vilket som är bäst. Vi har planer på att åka till Kroatien den första utlandsresan vi gör i husbil. Vi kommer att ha hundarna med oss. Har ni synpunkter på det? Har ni träffat svenskar med hundar där? Har ni hört nått om problem för hundägarna på plats eller under färden dit? Tackar på förhand. :dog::dog:

Vi reste med vår hund i höstas. Inga som helst problem. Hunden var välkommen överallt (nästan).
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Tack snälla för svaren. Jag ville bara hära med er just för att ni har varit dit vi kommer att åka när våran första utlandsresa med hund går av stapeln. :dog::dog::spinny:
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Hej på Er!
Vi var i Kroatien i september 2012. Inga problem med att ha hunden med sig.
Kolla bara före att de campingar ni skall in på godtar att man har hund med sig.
Dessutom hundras med intyg om rabiesvaccination samt ge hunden tablett mot
dvärgbandmask när ni far tillbaka mot Sverige. Ha en skön resa till Kroatien.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Skall vara hundras!
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: Reseberättelse från vår resa till Kroatien september -13

Skrattar så tårarna rinner. Vilken berättare. Vi är på väg till Kroatien nu, om några veckor. Vi följer din väg. Hoppas att du kommer med fler reseberättelser.
 
Toppen