• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det här ett bra solcellspaket?

F

F.d. 7492

Guest
Hej alla solcellsmänniskor!
Tänkte ansluta mig till er energiska utstrålning men det är ju så himla mycket som skall nagelfaras med watt och ampere och sikaflex och kabeldiametrar och MPPT och massor, massor, massor av mera bokstavskombinationer som kräver lärarledd undervisning. Så jag undrar helt enkelt om följande erbjudande är BRA eller helt åt skogen..?

Husbilspaket

Har tänkt köpa 2 st Biltemabatterier ( de där för 1799:- / st ) och Clasans inverter 300W ren sinus ( lyssna på den - Clasans inverter 300W ren sinus - vem förstår det en vanlig dag vid spisen? ). Funkar vilket "solcellspaket" som helst med dessa prylar eller måste man tänka? Vill inte tänka.

Felix

( skrev detta inlägg först i elforumet - vilket ju är korrekt - men fler läsare här o behöver snabb respons ( köpa nu )).
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är det här ett bra solcellspaket?

Det verkar vara ett mycket bra paket. Den regulator som ingår har jag själv och den fungerar utmärkt bra. Köper man hos tyska Prevent Gmbh så kommer man billigare undan men kunskap kostar också tid och tid är ju pengar!

Jappe
 
Toppen