• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Singlarna

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Hej Göran
Om du har Facebook kan du söka på Husbilsinglar och be att få gå med där. Vi är nästan 30 singlar där nu. Det har varit dåligt med aktiviteter ett tag men det står var och en fritt att lägga in en träff någonstans eller att bara fråga om det finns någon i närheten.
Hälsningar
Lena
 

Sivfa01

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ale
HBK-Nr
10295
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Jag försökte gå med i somras. Hörde ingenting. Fick besked ihäromveckan att jag var accepterad. Hann inte gå in samma dag. När jag skulle gå in dagen efter fick jag inte komma in... Har ansökt en gång till - men inte hört något. Så jag vet inte om jag vill med om man behandlar presumtiva medlemmar på det viset.....:mad:
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Jag försökte gå med i somras. Hörde ingenting. Fick besked ihäromveckan att jag var accepterad. Hann inte gå in samma dag. När jag skulle gå in dagen efter fick jag inte komma in... Har ansökt en gång till - men inte hört något. Så jag vet inte om jag vill med om man behandlar presumtiva medlemmar på det viset.....:mad:

Hej
C-G och jag är administratörer för husbilssinglarna på Facebook. Det är två kriterier som ska uppfyllas för att vara med där. Dels att man är singel och dels att man är medlem i hbk. Eftersom du har ditt rätta namn på Facebook, och vi inte vet ditt alias här, har C-G skrivit till dig och talat om vad som gäller. Du har inte svarat på hans mail.
Av misstag tryckte jag ok på dig i Facebook men när C-G sa att du inte svarat på hans fråga tog jag bort dig.
Detta sköts helt ideellt av oss och det minsta man kan begära av dom som vill vara med är att dom ger de uppgifter som behövs. Vi har annat att göra än att leta på hbk efter "presumtiva medlemmar".
Men nu förstår jag att du är den Siv som vill vara med på fb så vill du ff vara med så hör av dig.
Hälsar Lena
som nu befinner sig tillsammans med några andra singlar på en mysig bykrog i Frankrike
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Hej Siv
som Lena svarade dig så har jag skrivit till dig både den 1 och 19 september och bett om kompletterande uppgifter för att kunna släppa in dig.
För att det inte ska bli nån separat förening så har skaparna av sidan bestämt att man ska vara med i Husbilsklubben för att bli insläppt. Detta är på samma sätt som med Facebook sidan Husbilsklubben. Dessutom så ska man vara singel. Som tredje villkor vill vi att man ska vara trevlig, vilket kan vara svårare att kontrollera i förväg, men inlägg på våra HBK sidor kan ge en ledtråd.
Därför skriver jag till alla som vill komma med och ber om mer information, vilket jag tyvärr saknar från dig och flera andra.
Jag kan nämligen inte veta om alla som söker är med i Husbilklubben utan det måste varje sökande bidra med information om.

Det går inte heller att jämföra bilder på medlemmar mellan HBK och husbilssinglar. På HBK saknar många bild eller har en bild på en husbil. På FB sian har vi just nu fyra hundar och två bilar som har ansökt om att få vara med.Dessutom så är det mer än 10.000 medlemmar i HBK att leta igenom så jag tycker nog att det är enklare om de som vill vara med svarar på mina frågor.

Vi har haft ett flertal sökande som inte har uppfyllt ett eller flera av villkoren ovan.
Bland dom sökande finns också flera som inte har svarat mig på mina frågor.
Det får jag tolka som att dom antingen inte var intresserade eller så uppfyllde dom inte villkoren ännu. En som jag konverserade med skulle återkomma när han blev medlem i Husbilsklubbern.

I och med ditt inlägg ovan så har vi ju säkerställt att du är med i Husbilsklubben. Vill du vara med i vår Facebookgrupp så måste jag be dig om att ansöka igen eftersom alla uppgifter om dig försvann på sidan och jag inte har nån info direkt från dig.

Du är naturligtvis hjärtligt väkommen precis som alla andra i Husbilsklubben som läser detta och uppfyller våra kriterier.
:mcride:
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Hur funkar det? Klub i klubben eller? Skall man vara medlem i singlarna? Tacksam för lite info.

Singlar i Husbilsklubben förekommer på flera ställen.
Dels här i forumet som vi är på just nu.
Det är ingen separat klubb utan bara en forumtråd bland andra ämnen.
Forumtråden är öppen för ALLA, man behöver inte ens vara medlem i HBK för att läsa den.

Flera singlar har haft negativa upplevelser av att framträda i ett sånt här öppet forum så man ville ha en mer skyddad miljö.
Niels skapade då ett forum på Facebook som är en sluten grupp där singlarna kan framträda mer öppet. Man satte också upp några enkla regeler för att får vara med.
Du kan se dom nedan.
I början av sommaren hade vi vår Singelträff i Hampetorp som jag var med på. Efter det så blev jag tillsammans med Lena administratörer för gruppen.
Gruppen ersätter alltså inte Husbilsklubben eller den här singelsidan utan är ett komplement där vi singlar kan prata ostört med varandra.

Det vanligaste sättet att komma med i Husbilsinglar är att söka reda på sidan på Facebook och be om att få vara med. Då skickar jag ett meddelande enligt nedan tillbaka. Sen väntar jag på svar inann jag släpper in någon.
Inget hindrar ju att man kontaktar mig direkt via Facebook eller Husbilsklubben och ger mig alla uppgifter som behövs för att bli insläppt.

Så här brukar jag skriva till alla som vill vara med:
-------------------------------------
Hej
Jag ser att du är intresserad av att vara med i Husbilsklubbens husbilssinglar. Trevligt.
Jag är administratör för gruppen och släpper in medlemmar där. Det är några enkla kriterier för detta.
Man ska vara med i Husbilsklubben , vara singel och bete sig trevligt.
Jag vill därför att du skickar ditt alias på husbilsklubben samt medlemsnummer till mig
innan jag kan släppa in dig i gruppen.
Du kan göra det via Facebook eller via Husbilsklubben. Mitt alias där är Hqhusbil.
Husbilshälsningar.
Claes-Göran
-------------------------------------------------------------
Välkomna alla som uppfyller kraven:yes:

:mcride:
 
F

Flow

Guest
Sv: Singlarna

Måste FB vara ett krav? HBK är ju minsta gemensamma nämnaren bland "kraven" ni har, så varför inte få igång forumverksamheten här istället?! Det finns en hel del trevliga singlar som inte är med på FB, har jag hört...
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singlarna

Håller med dig Flow...

Ingen registrering utan forumet används.....

Så tycker egentligen jag också. Nu är jag med i FB-gruppen bara för att det var så "dött" här, vilket jag tycker är synd.

Samtidigt förstår jag att en del inte vill skylta med vart de tänker åka över helgen t.ex. Här behöver man ju inte ens vara medlem för att kunna se det. Allt som skrivs här under kategorin Singlarna syns öppet o kan t.ex. sökas gm Google m.m.
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Jag försökte ta upp i Hampetorp om det är nödvändigt med en Facebook-grupp men det blev ingen diskussion om det. Samtidigt förstår jag inte att om man är rädd att skriva på singlarnas Facebook, där bara dom 29 (just nu) ser vad man skrivit, hur törs man då skriva här på hbk där t o m icke medlemmar kan se.
Nu finns det en sida för singlarna på Facebook och då arbetar vi utifrån det.
Tyvärr är aktiviteten inte hög där heller, precis som här.
Jag är i alla fall glad för den här tiden sedan Niels tog initiativet till första träffen, en tid som gett mig många nya husbilsvänner. Och det mycket tack vare Facebook-sidan.
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Måste FB vara ett krav? HBK är ju minsta gemensamma nämnaren bland "kraven" ni har, så varför inte få igång forumverksamheten här istället?! Det finns en hel del trevliga singlar som inte är med på FB, har jag hört...

Flow, jättebra om du vill få igång forumverksamheten här på hbk
Hälsar Lena
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Måste FB vara ett krav? HBK är ju minsta gemensamma nämnaren bland "kraven" ni har, så varför inte få igång forumverksamheten här istället?! Det finns en hel del trevliga singlar som inte är med på FB, har jag hört...

Flow du har alldeles rätt i att Facebook är inget krav för att få vara singel.
Däremot så måste man vara med i Facebook för att kunna vara med i en sluten Facebook grupp.
Ingen tvingar nån att vara med där, det är helt frivilligt. Facebooksidan är ingen styrrelseaktivitet utan bara nåt som enskilda medlemmar har skapat, på samma sätt som att det finns en Husbilklubben grupp på Facebook.

Se den inte som en motsats till den här sidan utan som ett komplement.
Ingen blir ledsen om den här sidan blir mer livaktig. Men räkna inte med att "nån annan" ska se till att det blir så. Det måste vi alla göra tillsammans.
 
F

Flow

Guest
Sv: Singlarna

Hej och tack för all respons.

Jag förstår bakomliggande tankegång. Fast när man nu måste ansöka till vissa personer om att bli tillagd på den slutna FB-gruppen, kan ju samma princip anordnas här, inom HBK, genom att anmäla intresse för i detta fall singelevenemang. Då kan HBK:are utan FB också få inbjudan till träffar, lämpligen via mail, utan att det behöver vara synligt i forumet. Nackdelen är såklart att dessa utan FB inte kan delta i diskussionerna, men det uppvägs ju positivt av att de får inbjudan, vilken kanske missas idag.

Nåväl, det är bara en idé, jag är nybörjarare och kan ha missat något fundamentalt. Nu är förresten första husbilen inköpt så nu kan jag vara med på allsköns träffar!

Javisst, jag är inte rädd att agera "lok" och dra i arrangemang, fast som HBK-nybörjare vill jag initialt ändå ligga (relativt) lågt. :spinny:
 

Sivfa01

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ale
HBK-Nr
10295
Medlemskap
2024
Sv: Singlarna

Sorry men kan inte se att jag fått ngn fråga från dig. O trodde inte ni behövde sådan koll på oss. Försökte gå in via singel-sidan men blev hänvisad t Facebook. Gjorde somjag blev tillsagd...

Med resultat att jag inte hörde ngt förrän jag fick ett mail om att jAg var välkommen men när jag gick in var länken borta.

Nu får jag beskedet att jag hade missat svara på mail som jag inte kan se att jag fått....

Jag tittar varken på Facebook el Husbilsklubben varje dag..... Gör det när jag har lust o tid.

Men ni behöver inte lägga in mig som medlem i Facebookgruppen. Tycker inte den verkar så välkomnande....
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Singlarna

Hej
Det finns en möjlighet att lägga Singlarna på Hbk,s forum
så att det fungerar med egen inloggning,

det skulle fungera så att man sökte att bli medlem och få
ett lösen ord till tråd som heter HBK singlar

bara in loggade med lösenord kan läsa eller se bilder
det måste vara det mest praktiska i detta fall

MVH//Jocko
 

Tompera

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
3014
Medlemskap
2026
Sv: Singlarna

Facebooks funktioner är överlägsna HBK-forumet i det här syftet.

Det är enkelt och snabbt att komma i kontakt med andra singlar genom att använda mobilen när man är på resande fot.
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Singlarna

Facebooks funktioner är överlägsna HBK-forumet i det här syftet.

Det är enkelt och snabbt att komma i kontakt med andra singlar genom att använda mobilen när man är på resande fot.

Hej
Kan man inte komma i kontakt med HBK via Mobilen?
Jag har aldrig provat,men jag tog för givet att HBK har en APP:(

MVH//Jocko:mcride:
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Singlarna

Tydligen fler med problem. Jag försökte gå med i FB gruppen och det vart tjafs om vad jag hette på FB och i HBK.
Förstår att det kan bli problem när man heter Lothar Marunga på FB men bara Marunga här.

Det vore kul om det kunde lösa sig på nåt sätt. Finns trots allt saker man vill dryfta som singel.
Hur kul är det exempelvis att vara söderut och råka ut för sjukdom när man har två hundar med sig. Vad händer med dom om man blir liggande med en hjärnblödning? Innan nån kommer från Sverige kanske dom redan är avlivade..

Det är väl sådana tankar som gör att man drar sig för att bara ge sig iväg..


/M
 
Toppen