• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Olika LPG?

F

F.d. 30004

Guest
Hej på er!

Jag är nu i Tyskland och undrar om det finns olika typer av LPG och isåfall vilken typ jag kan använda till min P11 för husbilen.

Hälsningar//Sokra
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Olika LPG?

LPG är det samma som gasol, det kan även kallas motorgas.

Fordonsgas är något helt annat och går absolut inte att använda, men till den är helt andra kopplingar så förväxling torde inte vara möjlig.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Olika LPG?

Normal vinterblanding i store deler av Tyskland er 60% Propan, mens i Norge og Sverige brukes det 95% Propan. Sommerblandingen i Tyskland er mange steder med endast 40% Propan. Lenger sørover i Europa synker mengden med propan i LPG, lokale blandinger tilpasses klima i området slik at det ikke skal bli problemer for biler som drives av LPG.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Olika LPG?

Hej!

Jo "vi" som har tankgasflaskor, när jag tankar på ett tankställe då jag måste använda mitt kontantkort innan jag tankar helt OK!
MEN på dom "andra" tankställena där jag betalar i efterhand mätaren sitter inne i
en bod!?
Hur svårt är det att se hur mycket man tankat?
Någon "funderat" över detta ? ??
Kvitto jo Kr , "På vadå"!?
Eller det gäller att gilla läget?
Mvh.
 
Toppen