• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Jappe!

Ser fram emot dina bilder och rapporteringar från resan, blir säkert lika underhållande som förra gången du var iväg.

Trevlig resa och kör försiktigt!

//Tommy
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Åh, nu blir jag avundsjuk, hade också tänkt rulla ner till Portal i höst, precis som förra året, men nu får jag vänta till våren pga jobb. Har inte lyckats kravla mig upp till "friherrinne"åldern riktigt än ;)

Trevlig resa! Alltid underhållande läsa dina reseberättelser.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag har lyckats ta mig ända till Danmark, närmare bestämt ställplatsen på Farö - inte så långt kvar till Rödbyhavn. Här hade jag tänkt ta en tjusig nattbild på bron men här är så mycket mygg så jag har ingen lust att gå ut.

far.jpg

Återkommer i morgon om Gud vill!

Jappe
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Jag har lyckats ta mig ända till Danmark, närmare bestämt ställplatsen på Farö - inte så långt kvar till Rödbyhavn. Här hade jag tänkt ta en tjusig nattbild på bron men här är så mycket mygg så jag har ingen lust att gå ut.


Återkommer i morgon om Gud vill!

Jappe


Det tror jag säkert att han vill.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Hur var det med köerna från Köpenhamn, danskarna har skrivit att det är stora vägarbeten med risk för köer på motorvägen söderut.

Jojje
 

Roddan

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Hej!!! Hoppas du får en trevlig resa. Jag undrar vad har du för uppkoppling. Det verkar som du är på internet oavsett land. Vad kostar din uppkoppling?? Nyfiken.
Roddan
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Trevlig resa och där var inga mygg på ställplatsen vid bron för 6 veckor sedan:twitcy:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Hur var det med köerna från Köpenhamn, danskarna har skrivit att det är stora vägarbeten med risk för köer på motorvägen söderut.

Jojje

Inga köer alls men jag försöker undvika rusningtrafiken när folk ska till och från jobbet.

Däremot var det fyra timmars Stau (kö) före Dortmund på grund av svår olycka. När vi äntligen fick passera olycksplatsen så fanns det inga spår kvar. Mycket välstädat nästan som om de inte ville visa folk hur det kan gå om man kör för fort. Tyskarna kör som galningar, i synnerhet Audi-gänget! Jag tycker det är dags för vettiga hastighetsbegänsningar på Autobahn i stället för flummiga rekommendationer

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Tempot har trissats upp på senare år! Nu börjar det bli som på min tid för länge sedan. Den som kör om i "racerfilen" propsar på företräde även om han kör över 200 km/tim. Vi som färdas i normalt tempo har annat att göra än att hela tiden kolla de "raketer" som plötsligt dyker upp bakifrån. Fortkörarna kör visserligen ihjäl sig hela tiden men det kommer ständigt nya kamikazeförare.

Igår satt jag fyra timmar i ett avgasmoln i en "fruktansvärd" värme efter en olycka på Autobahn, om man nu kan kalla det olycka, jag skulle snarare vilja kalla det dråpförsök på allmän väg! Senare under dagen var polis och räddningstjänst igång lite varstans efter vägen med fler köer som följd.

Jag ser inget fint i att vissa människohybrider tillåts fara fram som galningar på allmän väg och ställa till med förödelse överallt!

Autobahn borde inte inte vara en racerbana för fartgalningar. Bilarna borde tas ifrån fartgalningarna innan de hinner ställa till med död och förintelse för båda sig själva och oskyldiga medtrafikanter!

Jappe
 
Toppen