• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Finesser i e-tidningar

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag upptäckte i den senaste Vi Bilägare (e-tidningen) att man lagt in diverse funktioner som videosnuttar och utökad bildvisning. Jag antar att det förekommer i fler tidningar och tidsskrifter och är ett sätt att behålla abonnenter.

Att priset är en bråkdel an papperstidningen gör inte saken sämre och beror väl på att framställning och distribution kostar alltmer.

Vi Bilägare finns som e-tidning i appen Ztory som kostar 99 kr/månad med tillgång till ca 250 magasin med fler än 5.000 nummer.

image-789238.png


image-792073.png
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Finesser i e-tidningar

Lånar denna tråd,
Jag har Ztory i min androidplatta,
kan jag använda Ztory i min PC ?
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Finesser i e-tidningar

Intressant att blanda olika media, men varför begränsar man formatet utifrån Gutenbergs uppfinning? Blir ofta svårläst när man envisas med att "scanna" in papperstidningen, den passar int så många skärmar.

Borde vara enkelt att fixa till överskådlighet med många ingresser där man enkelt kan "trycka fram" djupare info om man vill fortsätta läsa. Ny teknik kräver också ny layout.
Om nu magasinen kan konkurera med Goooooggel o forum som denna krävs lite tanke. För visst är proffsreportage och tester nåt som behövs också, även om pappersformatet är på väg ut så sakteliga.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Finesser i e-tidningar

Intressant att blanda olika media, men varför begränsar man formatet utifrån Gutenbergs uppfinning? Blir ofta svårläst när man envisas med att "scanna" in papperstidningen, den passar int så många skärmar.

Jag är inte säker på vad du menar men en etidning innehåller ofta mer information och är mer lättläst på en platta än pappersutgåvan. Dessutom betydligt billigare, med Ztory och Readly nästan gratis. Ca 250 tidningar med 5000 utgåvor för 99 kr/månad.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Finesser i e-tidningar

Jag är inte säker på vad du menar men en etidning innehåller ofta mer information och är mer lättläst på en platta än pappersutgåvan. Dessutom betydligt billigare, med Ztory och Readly nästan gratis. Ca 250 tidningar med 5000 utgåvor för 99 kr/månad.

Vad jag menade var att på min 14" laptop så är en "tidning" i pdf format med snygg grafik som bläddrar sidor ganska värdelös att läsa. Hellre då "Expressen" utformning där en ingress ger överblick och några klick tar mig vidare till mer text/video/bilder.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Finesser i e-tidningar

Vad jag menade var att på min 14" laptop så är en "tidning" i pdf format med snygg grafik som bläddrar sidor ganska värdelös att läsa. Hellre då "Expressen" utformning där en ingress ger överblick och några klick tar mig vidare till mer text/video/bilder.

Då har vi motsatt uppfattning!
Jag föredrar att läsa papperstidningen som e-tidning med min 10-tums iPad. Ibland finns det utökad funktion med bilder, videoklipp och t.o.m. länkar i vissa dagstidningar.

Webbtidningar passar enligt min mening bättre i mobiler.
 
Toppen