• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kostnad för datasurfande

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Undrar du vad det kostar att surfa 100 GB/månad?

Här är PC för Allas jämförelselista:

3: 299:-
Tele2: 647:-
Net1: 2.175:-
Telenor: 6.471:-
Telia: 6.609:-

Detta är siffror som vissa operatörer gör allt för att dölja!

image.jpg
 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Kostnad för datasurfande

Vi två som är i husbilen ca 100 dygn om året kör med TRE's Huawei - E5776 WiFi-puck. Där får vi 30 Gbyte i 4G-nätet för 148:-/mån. Sverige och Danmark. Pucken används både i husbilen och hemma. Max 10 maskiner med trådlös förbindelse samtidigt.

Som reservnät hemma och i husbilen kör vi med Net1, ifall avståndet är förlångt till masterna eller om TRE säckar ihop ibland.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kostnad för datasurfande

Vi två som är i husbilen ca 100 dygn om året kör med TRE's Huawei - E5776 WiFi-puck. Där får vi 30 Gbyte i 4G-nätet för 148:-/mån. Sverige och Danmark. Pucken används både i husbilen och hemma. Max 10 maskiner med trådlös förbindelse samtidigt.

Du kan trösta dig med att de brukar höja volymen kraftigt efter avtalstiden för att försäkra sig om att få behålla kunden i ytterligare en period. Min volym höjdes från 30 till 80 GB med en förlängd avtalstid på 24 månader.
 
Toppen