• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott när man sover

F

F.d. 53328

Guest
Sv: Inbrott när man sover

Billigt och bra för två saker . Resebrandvarnare med inbrottslarm, d.v.s, denna har en lång sladd som kopplas in på 1 SEK. När man klämt denna i bildörren så piper den hastigt, brand lite mer pulserande. Billig och säkert. Kostar runt 135:-, alla brandvarnare tål inte kyla, så bör in under vintern. Passar för fönster eller annat man vill bli väckt av. Googla på denna, eller kolla med Clas Olsson, men det ska vara resebrandvarnare med tillhörande lång kabel.
Vanligt batteri följer med. Dubbel säkerhet i ett.
Med vänlig hälsning, Thomas
 
F

F.d. 16222

Guest
Sv: Inbrott när man sover

Sorry bar mej dumt åt

Vet ni ett vettigt larm ?
 
F

F.d. 16222

Guest
Sv: Inbrott när man sover

Tja detta larm kanske hadde hjälpt mig.
Men jag söker efter något bättre.

Vet att det finns jättebra larm som larmar när någon går inccck.
Men jag vill veta något som larmar, ( innan ) någon går in,

Tack för svaret.:)
 
F

F.d. 16222

Guest
Sv: Inbrott när man sover

Är inte helt nykter just nu.
Men jag är jättetacksam för alla tips som jag har fått.

( Ps jag kommer aldrig mer att sova utan att känna mig säker )
 
F

F.d. 16222

Guest
Sv: Inbrott när man sover

Men ni kanske ska se till rubriken och förstå vad det kan innebära för andra,
Gog natt.
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Inbrott när man sover

Men jag söker efter något bättre.

Vet att det finns jättebra larm som larmar när någon går inccck.
Men jag vill veta något som larmar, ( innan ) någon går in,

Tack för svaret.:)

NX5 med f.eks utvendige bevegelses sensorer, koblet opp mot utvendig belysing, led diode ville nok vært en god løsning.

1. Da ville kjeltringene når de var i god avstand se at her er det "noe" pga diode blink.
2. Da de er ca 1,5 m fra din husbil vil de oppdage at utvendig belysning aktiveres og de vil forstå at "her" er det noe....... og trekke seg tilbake, og da se at systemet deaktiveres siden lys slukker. De vil kanskje på ny prøve seg og se at de på nytt blir utfordret av NX... De vil ikke bli skremt bort, men høyst sannsynlig finne en annen husbil i nærheten.
3. Jeg antar at de nå vender seg 180 grader rundt og vil bryte seg inn i en av dine nabo husbiler istedet....
4. De har ikke engang lagt sine fingre på din husbil.

Og, det beste av alt, du ville ikke merket noe av dette, siden systemet arbeider lydløst sålenge trussel forsvinner ut av sonen NX5 dekker. Hele systemet og de trådløse komponentene kommuniserer toveis, en teknologi jeg tror NX5 er alene om i dette markedet.

Dyrt og best...... om man vil sove trygt.....
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Inbrott när man sover

Har en rotwiler som dörr vakt . Hon ligger och sover vid dörren , kopplet som ligger utanför är av 14 mm förtöjnings lina kan ge en vink vad som ligger innanför dörren .. ( men vad de inte vet är att hon slickar ihjäl offret) Tyvärr så har våran vovve gett oss lite problem när vi är på campingar eller andra ställen ... de tror rottisen är farlig .. men kan bara säga att det är den trognaste vovve ni kan ha fast det krävs en del träning med rottisen . Kan säga bara att vi har inte haft några besök av skumma typer i våran husbil .
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Inbrott när man sover

Kompis till mig var i kroatien i sommar dom stannade på en autohoff i hop med andra vagnar och husbilar dom har en leoberger.
Dom blev rånade på natten,sövda.

Dom var ej ensamma om detta dom passade på att ta flera ekipage.

Dom blev väckta av ambulans personal på morgonen,som tur var blev ingen skadad förutom känslan att någon rotat igenom bilen medan dom sov.

Vi har oxså hund men har även ett larm som vi kan aktivera när vi sover.
Tror att om man har ett larm med blinkade diod i framrutan väljer dom någon annan.
Detta funkar så länge inte alla har larm och att man står så till att andra kan höra larmet.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Inbrott när man sover

Kompis till mig var i kroatien i sommar dom stannade på en autohoff i hop med andra vagnar och husbilar dom har en leoberger.
Dom blev rånade på natten,sövda.

Dom var ej ensamma om detta dom passade på att ta flera ekipage.

Dom blev väckta av ambulans personal på morgonen,som tur var blev ingen skadad förutom känslan att någon rotat igenom bilen medan dom sov.

Vi har oxså hund men har även ett larm som vi kan aktivera när vi sover.
Tror att om man har ett larm med blinkade diod i framrutan väljer dom någon annan.
Detta funkar så länge inte alla har larm och att man står så till att andra kan höra larmet.

Vem eller vilka har konstaterat att de blev sövda? Och i så fall av vad? Är det inte så att man ibland söver sig själv? Se tidigare inlägg. Flera medicinskt kunniga har förklarat att det inte är möjligt att söva folk i husbilar. Är inte det här påståendet om att man blivit sövd en dålig förklaring till att man inte hörde något? Det här har stötts och blötts i mängder av inlägg. Ingen har hittills kunnat bevisa att någon annan varit skyldig till att jag sover så tungt.

:confused:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Inbrott när man sover

för ett antal år sedan stängde dåvarande vägverket bl.annat torpasjöarnas rastplats,,sveriges vackraste då,,
mängder av inbrott i husbilar,,ock det spred sej över hela sydsverige,,många påstod sej blivit sövda,,

ingen blev detta,,ock ingen i hela sverige har konstaterats sövd,,

på den tiden hade mölndals-polisen hand om alla bilinbrott,, i södra sverige,,ock där hade jag en kompis,,

vi konstaterade att man sover ganska gott i husbil,,
så det behövs inget bedövningsmedel,,:D:D
 
Toppen