• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott när man sover

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Inbrott när man sover

Om man frågar en narkosläkare/sköterska om det går att söva folk i en husbil är givet att svaret bli att det inte går pga av att det är cvårt att få rätt koncentration (läs omöjligt).
Men är inte frågan felformulerad? Det är ju inte frågan om att söva så att man kan sätta kniven i personen ifråga utan att han reagerar.
Frågan som ska ställas är väl "Är det möjligt att med gas hindra eller försvåra uppvaknandet för en redan sovande person"?
Jag vet inte vad svaret blir men jag vet av egen erfarenhet att det går alldeles utmärkt att sova under ett inbrott i husbilen utan vare sig gas, alkohol eller sömnmedel!! Men det tar ett tag att acceptera att man verkligen gjort det.
//Göte J
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Inbrott när man sover

Vi får snart arrangera en inbrotts dag på något ställe med plats för många bilar. Sen kan några utvalda göra nattliga besök och se om någon vaknar.

Så kanske fler blir medvetna om hur bra man sover i en husbil. Samt att vi kan visa hur ett rörelselarm genom parkeringssensorer eller andra system skulle förhindra ett brott, eftersom det larmar innan man har varesig gas eller personer i bilen ;)


//Freddy
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Inbrott när man sover

Juan har du inte läst Liza Marklund bok "En plats i solen", eller sett filmen?

Handlar inte bara om din hemtrakt Costa del Sol, utan även om hur man gasar ihjäl ett hockeyproffs och hans familj i deras hem i Marbella.

..... men det är klart det är i romanens och filmens värld, där allt är möjligt. :twitcy:


Nej det känner jag inte till. TV använder jag endast pá morgonen till att se nyheterna pá. Nu när jag ligger med ryggskott isängen har det blivit lite mera. Ság igár ett program som heter CSI ett árs polisarbete pá en dag, där var oksá allt möjligt. Det var mord och bankrán med hypnos. inte omöjligt.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Inbrott när man sover

Vi får snart arrangera en inbrotts dag på något ställe med plats för många bilar. Sen kan några utvalda göra nattliga besök och se om någon vaknar.

Så kanske fler blir medvetna om hur bra man sover i en husbil. Samt att vi kan visa hur ett rörelselarm genom parkeringssensorer eller andra system skulle förhindra ett brott, eftersom det larmar innan man har varesig gas eller personer i bilen ;)


//Freddy

I grund och botten en strålande ide.:)
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024

stavgård

HBK Medlem
Inlägg
310
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026
Sv: Inbrott när man sover

Hej o trevlig midsommar på er ,men jag ligger nere i Björkenäs i Blekinge och väntade på en kompis som skulle komma ner över midsommar, han ringde och jag trodde han var i närheten men dom hade packat och bar ut det sista medan dom låste och tittade till huset där dom bor så hade tjuven krokat av vagnen och försvunnit med den.Ja någon midsommarfest blev det inte för dom:swoon:
 
Toppen