• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenpumpen går hela tiden.

F

F.d. 55430

Guest
Min vattenpump går hela tiden. Har vatten i alla kranar. Läcka? Tryckavkännaren ur funktion? Kan man klämma åt utgående slangen för att se om den stannar? Har en Elnagh med en Fiama Aqua 8 pump.
 

larsbergsgatan

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
9980
Medlemskap
2024
Sv: Vattenpumpen går hela tiden.

Är det ett trycksatt system, är det troligen tryckgivaren som är felande. Är det ett "vanligt" system där varje kran startar pumpen, så är det troligen någon brytare i någon kran som inte bryter pumpen vid stängd kran.:msn_flower:
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Vattenpumpen går hela tiden.

Är det ett trycksatt system kan det ju tyvärr även vara en läcka.
Vet du vilket system du har? Går det kablar till varje blandare är det ett "vanligt" system,
annars är det ett trycksystem.

// Thomas
 
F

F.d. 55430

Guest
Sv: Vattenpumpen går hela tiden.

Nu har jag hittat problemet. Pumpen läcker så det blir blött under den. Pumpen sitter på tanken och nu har jag gjort rent filteret. Nu stannar den men läcker fortfarande. Ide att plocka i sär och byta packning eller köpa ny pump?
 
F

F.d. 55430

Guest
Sv: Vattenpumpen går hela tiden.

Hej Arne det är allt vatten i tanken. Plockade i sär pumpen och hittade en trasig del som jag fixat nu. Ännu inget läck och pumpen stannar och startar som den ska. Nu blir det mys på verandan.
 
A

andrease

Guest
Sv: Vattenpumpen går hela tiden.

Hej! Kanske aningen sen fråga, men chansar...
Vad var det för del som var trasig? Har samma problem nämligen.
 
Toppen