• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Norge

beritoove

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
5780
Medlemskap
2024
Hej var i Norge på rundresa Tänkte vi skulle fylla gasol för den är ju billigare där. Men hittade ingen som kunde fylla eller byta flaska. Dom hade bara bajonettkoppling där vi var. Vi var i södra och mellannorge. Är det nogon som vet om det finns något ställe i Norge där dom har gasol med sruvkoppling.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Gasol i Norge

Hej!
Du åker väl Svinesund in i Norge förstår jag.
Jag kan iaf tipsa dig om du skulle passera gränsen på E18 vid Årjäng så finns det en liten "gasstation" i Örje ca. en mil från gränsen. De tar ungefär 230-240 kr. för en fyllning. De har adapter och fyller det mesta!

Mvh. Walle
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Gasol i Norge

Hej!
Du åker väl Svinesund in i Norge förstår jag.
Jag kan iaf tipsa dig om du skulle passera gränsen på E18 vid Årjäng så finns det en liten "gasstation" i Örje ca. en mil från gränsen. De tar ungefär 230-240 kr. för en fyllning. De har adapter och fyller det mesta!

Mvh. Walle

De har även en automat med några "svenska" flaskmodeller strax före tullen.
 
Toppen