• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cargards radiorelä RR1201

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har kopplat ett extra larm via ett radiorelä till Cargards fjärrkontroll och det har fungerat utmärkt några år - tills häromdagen. "OK" tänkte jag, "jag köper ett nytt". Sedan fick jag se jag fick se dagens pris på detta relä, (nästan tusen spänn för ett ynka relä) så det blir inget med det. Jag köpte en ny fjärrkontroll (den gamla var helt utsliten) och tänkte programmera om reläet men bruksanvisningen har försvunnit, såsom bruksanvisningar plägar göra!

Har möjligen någon här programmeringsmanualen till Cargards radiorelä RR1201? Jag hittar den inte på nätet!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Cargards radiorelä RR1201

Ska kolla På Mekonomen!

EPerssons beskrivning har jag hittat men jag tror inte den stämmer riktigt! Den gäller senare varianter och det tycks finnas vissa skillnader.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Cargards radiorelä RR1201

Jag läste bruksanvisningen 14 gånger för reläet, gjorde som där stod, fick igång larmet med fjärrkontrollen men efter några sekunder så slocknade indikeringslampan varvid jag läste bruksavisningen 14 gånger till, även de delar som jag tydligen hoppat över första gången, upprepade programmeringen och efter några feppliga försök med en tandpetare i programmeringshålet så fick jag det att fungera!

jubeltrumpeter v180.jpg Klang och jubel! jubeltrumpeter.jpg

GB kom ut och undrade vad som var på färde och katterna försvann!

"Moody" på Bilradiocentrum i Stenungsund hade sagt till mig att mina gamla fjärrkontroller hade tappat stinget och det märker jag nu när jag jämför med den nya kontrollen! Fjärrkontroller har inte evigt liv!

Jappe

PS. Tack, EPersson!
 
Senast ändrad:
Toppen