• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gott till fisk!

H

hianders

Guest
Vi har idag ätit stekt kolja (panerad i mjöl) med rödbetor & kapris samt rödlök i smält smör. Supergott!! Enkelt!

4 port

0,5 dl kapris
1 dl tärnade rödbetor
1 finahckad rödlök
50 gr smör, salt och peppar
2 msk finhackad dill

Hacka dill, rödbetor och rödlök samt värm med smält smör (eller flytande smör/rapsolja). Fräs i några minuter och krydda med salt och peppar. Ha i dillen sist!

Gör lite mer än ovan mått-förslag, vi åt nästan upp detta på två.

fru hianders/Inger
 
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: Gott till fisk!

Blev inspirerad av att se att Jappe fått denna kapris- och rödbetsröra på sjukhuset så jag lyfter denna tråd. Kommer att tillagas idag.

Krya på dig Jappe!

Inger
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Gott till fisk!

Ja, det var en intressant kombination som jag aldrig stött på tidigare, rödbetor och kapris och det var gott. Kungälvs sjukhus bjuder på många positiva överraskningar fast igår fick jag en smärre chock när det trängde in en stor kvinna i mitt "bås" och började slita loss medicinsk apparatur från väggen bakom mig. När jag frågade vad hon sysslade med så fick hon ur sig ljud som jag inte förmådde tolka och sedan försvann hon. Annars är allt bra.

Jappe
 
Toppen