• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asfaltarbetare igen

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltarbetare igen

I & med att sådant här klientel & sådana här tilltag tigs ihjäl av våra politiker & myndigheter så blir det en grogrund för främlingsfientlighet som kan förändra Sverige på ett för mej oönskat sätt. Jag är inte på något vis varken främlingsfientlig eller rasist men min åsikt är att om utländska medborgare kommer hit till Sverige & bär sig åt som dessa "hantverkare" eller begår annan brottslighet så kan dom hålla sig där dom hör hemma nämligen i sitt eget land.

Bennie
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Asfaltarbetare igen

Ett helt gäng med rätt flotta husvagnar såg jag i Trelleborg idag. En hade t.o.m. satt upp förtält.
Gick en sväng med hunden när jag handlat klart och kunde notera att flera med husbil körde in där, men sen vände och körde därifrån igen. Gissar att det var pg.av "camping"gästerna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltarbetare igen

Tyvärr så finns inte dom lagarna.

MVH

Stig

För att bli utvisad måste vederbörande bli dömd för ett brott!
Man kan inte utvisa folk för att de tigger eller inte har F-skattesedel.
Inte heller pga ras eller utseende!
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetare igen

De lagarna finns redan!

Hur kan du säga det???? Titta bara på problemet vid årsmötet i Norrköping! Kommunen höll på under flera veckor att försöka avhysa detta patrask.
När de mobiliserat kronofogde och polis så flyttade sig patrasket 200 meter, sedan började cirkusen med avhysning igen.
De flinar rått åt flata svenska myndigheter och lagar
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltarbetare igen

Det är vi själva som orsakar problemen med dessa människor som på olika sätt försöker livnära sig. Om vi inte var så benägna att betala svarta pengar till firmor utan F-skattesedel så vore problemet ur världen.

Trots dagliga varningar i media!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltarbetare igen

För att bli utvisad måste vederbörande bli dömd för ett brott!
Man kan inte utvisa folk för att de tigger eller inte har F-skattesedel.
Inte heller pga ras eller utseende!

Vem har pratat om tiggeri? Däremot har man just gripit en "hantverkare" för bedrägeri & ocker eftersom han skulle ha 1/4 miljon för att reparera ett tak för en gammal kvinna. Dessa har även påbörjat icke beställda arbeten & krävt betaltl Likaså allt skjutande på gator & torg i Göteborg till kriminella med invandrarbakgrund. Vad det gäller avsaknad av F-skattesedel men ändå utför arbete & tar betalt för detta är skattebedrägeri & straffbart. Det händer faktiskt att svenska medborgare döms till fängelse för detta brott. Att sedan öppna kommunernas el-skåp & stjäla ström är väl också straffbart, i alla fall om en svensk gör det. Så nog tycker jag att det i vissa fall finns fog för att utvisa.

Bennie
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetare igen

Hur kan du säga det???? Titta bara på problemet vid årsmötet i Norrköping! Kommunen höll på under flera veckor att försöka avhysa detta patrask.
När de mobiliserat kronofogde och polis så flyttade sig patrasket 200 meter, sedan började cirkusen med avhysning igen.
De flinar rått åt flata svenska myndigheter och lagar

Var där idag och de har nu etablerat sig på gräsmattan. Dessutom har dom skrotat en husvagn som står på parkeringen.
Lennart
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetare igen

Vi får det vi väljer att rösta på.
Öppna nu Era hjärtan, upplåt Era sommarstugor och gräsmattor. Det finns flera miljoner av samma sort som bara väntar på att njuta av vår gästfrihet.
Visst det finns lagar men om man inte beivrar brott mot dessa lagar är det fritt fram för de som är fräcka nog att inte bry sig. Skönt att det snart är semester så att man kan ta husbilen till något bättre fungerande land ett tag.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetare igen

Det finns ett mycket enkelt sätt att lösa problemet. Det är att som i andra länder bötfälla och håva in böterna på plats.
Det skulle ge många sköna slantar i statens kassa och vi skulle dessutom bli av med "dom" i ett nafs.
Bötfäll dom för felparkering, nedskräpning, terrängkörning mm. mm.
Böter direkt på plats borde väl kunna ordnas ganska snabbt?
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Asfaltarbetare igen

Borde inte Brexit göra det svårare för dem o ta sig hit i framtiden :)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltarbetare igen

Passkontroll kommer kanske att införas för engelsmän om man inte gör någon annan överenskommelse. Förhoppningsvis är dom engelsmän & inte irländare & kan då avvisas direkt vid gränsen. Om hela EU inför passkontroll för engelska medborgare så får väl asfaltsläggarna börja jobba på hemmaplan vilket troligen inte är så enkelt eftersom dom har ett dåligt rykte i hemlandet.

Bennie
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Asfaltarbetare igen

Det är inte så enkelt att bara rycka på axlarna och rulla bollen vidare med dessa gäster. Nästa myndighet får ta vid.
Man skall ha klart för sig att Svenska lagar är specialanpassade för den svenska mentaliteten. Någon som fullständigt struntar på följerna och eventuella skammen är oåtkomlig för myndigheter, tex polis eller Krfm.
Det bästa vore naturligtvis Swexit och gränskontroller. Jag måste också inflika att jag är en stolt ägare av inte mindre än 6 obrutna valsedlar då jag tycker att det är fel sorts människor vid köttgrytorna. Men nästa val går jag och röstar.....
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Asfaltarbetare igen

Felet kanske går att hitta hos beställarna och användarna av "tjänsterna" och inte hos dessa "egenföretagare"".:rolleyes:

(No women no cray):)
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Asfaltarbetare igen

Bra för detta input Decker. Mer svensk kommentar kan man inte få. Om ni tror att dessa asfaltläggare eller tiggare för den delen försvinner bara för att vi inte matar dem med hundralappar dagligen, så tar ni fel.

De är driftiga överlevare och vi kan utan överdrifter kalla dem för Streetsmarta. I ett sammhälle som Sverige fortfarande är, finns så mycket överflöd av alla de slag som svenskarna själva är blinda för, att det räcker för dem för all framtid.
De kommer från vissa länder, Irland, bulgarien, Romanien etc. Dessa länder har lärt sig att hålla dem i shack under alla tider och gjort många fruktlösa försök att integrera dem i samhället, allt förgäves. Ytterst få av dem har ett ordinärt försörjning. Här kan man säga att svenskarna har lyckats bäst, av någon anledning. Nu när EU:s fria rörlighet har kommit, så lämnar de sina gamla hemländer och upptäcker nya underbara områden där folk inte är rustade för att tackla dem. Vanligt arbete är det sista de tänker. De vill vara fria och sysslar med småentreprenörs arbeten så som byteshandel, småskojjerier, bidragsfusk, smuggling mm.

Visst är det synd om dem, kanske mest barnen, men samtidigt så är det så de vill leva. Alla vill inte ha en Svensson liv. Jag vet inte hur man skulle kunna hjälpa dem så det skulle göra någon skillnad, men jag vet att svenskarna begriper inte problemet alls. Inte om man följer debatten och vad som sägs där. Under tiden blir de fler och fler. De nöter också mest på allmogen och ger därmed grund för "enkelspåriga lösningar", vilka egentligen inte finns. Promlemen är likartade med Indianer och Enuiter i USA och Kanada, liksom med Aborginer i Down Under.....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltarbetare igen

Sverige og Norge har også hatt sine tilsvarende folkegrupper som i dag er nesten fullt integrert. Jeg tenker her på tater og fant, slekter som tidligere var et markert og fargerikt innslag i hverdagen.
 
Toppen