• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägverkets rastplatser

Anki o Claes 950

FD HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
950
Medlemskap
2022
Sv: Vägverkets rastplatser

Detta hände oss också för ett par år sen de sov på toletterna slog sönder
inredningen .Vi ringde polisen de kunde inget göra eller så ville de inte
Detta hände utanför lund tror rastplatsen hette röstånga. om det hade varit jag så förmodar jag att det blivit buren.
Mvh Claes
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Vägverkets rastplatser

Ja, det finns sådana, som "har allting med sig som de behöver", och det som blir över, ja vad f-n det är väl ett fritt land!

Det krävs mycket för att stoppa såna här vandaler!
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Vägverkets rastplatser

Bara en bil kvar nu på eftermiddag, lekande barn på biltaket :confused:. Var inte inne på platsen så jag vet inte hur där ser ut nu.

// Stig
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vägverkets rastplatser

Tydligen samma gäng av migranter som brukar gästa (Våldgästa) vårt land varje sommarhalvår. De drar runt och försöker sig på trädgårdarbete, plattläggning mm. Mest är det dock stölder och röveri som verkar gälla. Det borde gå att punktmarkera dessa individer och sedan lagföra alla brott direkt. Vid fortsatt risk för brott så borde utvisning vara möjlig. Tyvärr är väl polisen upptagen med att hindra upplopp och bränder runt våra städer där liknade typ av röveri tydligen fortgår. Det börjar bli litet mycket problem både här och där men kulturen blir ju välberikad så vi kanske får vänja oss.:mad:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Vägverkets rastplatser

Min tolkning av svensk lagstiftning i nutid:

Allt är tillåtet sålänge ingen blir drabbad.

Det är bara den som blivit drabbad som kan anmäla brott (kärande).

Den som eventuellt har utfört ett brott (svarande) är oskyldig tills kärande lyckats övertyga en domstol om motsatsen.

En brottsling är således inte brottsling förrän domen vunnit laga kraft.

En brottsling som avtjänat sitt straff är åter utan skuld och således fri.

Man får inte spana på fria oskyldiga människor.

Det är lättare att vara svarande än kärande.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Vägverkets rastplatser

Jämförelsen haltar naturligtvis, men man kan ju undra hur det skulle se ut på kommunernas stora miljöstationer OM de inte vore bemannade för att saker och ting ska ske i en bestämd ordning.

Varför inte ge några tusen arbetslösa yngre jobbet att, åtminstone under sommarhalvåret, övervaka och ge service och anvisningar på Vägverkets större rastplatser?

De bör då jobba två och två under tiden 07 - 21 och kunde kombinera jobbet med försäljning av jordgubbar och annat. De ska tjäna riktigt bra så, att man kan rekrytera de bästa!

Dålig idé, för svårt, för farligt, för enkelt????? Ja, säkert kan många tycka så och mest se problemen, men det gäller ju att tänka nytt och GÖRA NÅGOT!!!!!
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Vägverkets rastplatser

Rastplatserna sköts på flera ställen av idella föreningar.
 
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: Vägverkets rastplatser

Dom förkovrade sig också på Spekeröds rastplats i stora höga. Hängde kläder o skynken över stort sett hela rastplatsen. Så otroligt fint med mångkulturellt :twitcy:
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vägverkets rastplatser

Dessa platser är som sagt både tillhåll och övernattningsplatser för diverse människor med olika syften, fattar inte varför inte vägverket kan sätta upp övervakningaskameror??? Kan tänka mig att fler kanske hade känt sig tryggare då när behovet av vila och ev. övernattning infinner sig!

//Pilot
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Vägverkets rastplatser

Det är Trafikverket som ansvarar. Dom har en hemsida som det går att lämna synpunkter på.
 
Senast ändrad:
Toppen