• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol-mätare

H

Husbilgolf

Guest
Hej alla. Det lär finnas gasolmätare som du håller utanför tuben, sen läser du av direkt hur mycket som är kvar. Någon som känner denna produkt - och vet var man kan köpa?
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Gasol-mätare

Jag har faktiskt bägge två, de är väl bra bägge två men för att få gasleveln att fungera hela tiden så måste man spreja lite siliconspray på baksidan rätt ofta, jag upplever nog oxå att Truman är lite mer precis!

//Pilot
 
J

Jarn

Guest
Sv: Gasol-mätare

När jag beställde en årsprenumeration på den tyska husbilstidningen Promobil, för runt 450 SEK inkl extra frakt, då kunde man välja på olika bonusar.
Jag valde då denna Truma Levelcheck som sedan dök upp i brevlådan.
Känns som en generös bonus.
 

ingalill13

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
2892
Medlemskap
2024
Sv: Gasol-mätare

Har provat denna "Gaslevel Volymnivåvisare" i Mowera (Hymers butik) i Tyskland och den fungerade INTE! Inte heller en annan produkt, som såg ut som en penna. Varning alltså för dessa! Köpte istället Trumas Levelcheck för Euro 71. Väl använda pengar! Den fungerar perfekt!
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Gasol-mätare

Har provat denna "Gaslevel Volymnivåvisare" i Mowera (Hymers butik) i Tyskland och den fungerade INTE! Inte heller en annan produkt, som såg ut som en penna. Varning alltså för dessa! Köpte istället Trumas Levelcheck för Euro 71. Väl använda pengar! Den fungerar perfekt!

Jag får den att fungera, men efter ett tag måste man smörja baksidan med lite siliconspray, men visst Trumas levelcheck är lite smidigare att handskas med men oxå betydligt dyrare.
Hade det inte varit för att jag fick min Truma levelcheck till ett mycket vettigt pris hade jag nog fortsatt att använda gaslevel!

//Pilot
 
Toppen