• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Platta brinner dåligt!

M

Malten

Guest
Hej!
Har en av tre plattor som brinner svagt efter uppstart efter vinter.
Har tagit bort locket och rensat under detta utan resultat. Tips tack.....
//Mats
 
F

F.d. 23327

Guest
Sv: Platta brinner dåligt!

gissningsvis har munstycket i brännare för gasen oxiderat igen,du får försöka hitta var gasen kommer ut i brännaren och rengöra där..
Det brukar vara ett rör från plattans kran som går in i det stora röret till själva brännaren och i det lilla röret är ett litet hål där gasen släpps ut för att blanda sig med luft i det stora röret
 
M

Malten

Guest
Sv: Platta brinner dåligt!

gissningsvis har munstycket i brännare för gasen oxiderat igen,du får försöka hitta var gasen kommer ut i brännaren och rengöra där..
Det brukar vara ett rör från plattans kran som går in i det stora röret till själva brännaren och i det lilla röret är ett litet hål där gasen släpps ut för att blanda sig med luft i det stora röret

Ja, jag såg själva munstycket efter att jag demonterat lock och själva aluminium delen som sprider lågan. Jag ska prova med en fin nål att rengöra där får vi se om det blir fart på gasolen.

//Mats
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: Platta brinner dåligt!

Skruva loss munstycket undertill finns ett litet rum där det kan ligga ytters små sotflagor som täpper till munstycket dom flyger ut om du snabbt blåser till med gasen medan munstycket är avmonterat
 
Toppen