• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Albins husbilar?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Albins husbilar?

Vår bil vi köpte för 3 veckor sedan en 2016 är svaret Nej på frågan om import/införsel, så dom borde vara registrerade. Kolla på YBS031 så ser ni själva.

/Pelle
 
F

F.d. 27142

Guest
Sv: Albins husbilar?

........................................Jag har under ett års tid påtalat skador på karossen, skador som nu fått sin förklaring av den låga markfrigången. Även i detta avseende har jag mötts av totalt ointresse från företagets sida............................
Hej,

Tråkigt att du känner att du blivit bemött med totalt ointresse. Vi talades vid igår och vi sa att vi skulle ringa tillbaka så fort vi hittat en lösning på problemet. Det är tråkigt att ni skriver att vi visar ett ointresse i erat husbilsköp då vi letar efter en lösning.

Som vi sa på telefon igår så hör vi av oss så fort vi hittar en lösning.

/Albins Husbilar
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Sv: Albins husbilar?

Hej!
Redan den 16/5 fick jag löfte om återuppringning. Dock utan resultat. Jag kommer givetvis att skriva så fort allt har löst sig. Jag har själv kommit med tre förslag till lösning som samtliga har förkastats. Jag är jätteglad att du skriver att ni söker en lösning på problemet.
BBa.
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Albins husbilar?

Hej.
Du skriver att bilen var olastad, så du har inte plockat på solcell,markis, tv, husgeråd,kläder mat ,vatten, osv, allt detta är last,
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Sv: Albins husbilar?

Hej.
Du skriver att bilen var olastad, så du har inte plockat på solcell,markis, tv, husgeråd,kläder mat ,vatten, osv, allt detta är last,

Enligt reg beviset är tjänstevikten 3500kg. Högsta tillåtna vikt 4200kg det innebär att det borde finnas en last kapacitet på 700kg. Alla tankar var tomma ingen person i bilen. Utrustning på max150kg. Det borde alltså finnas en marginal på ca 550kg. Det märkliga är att de Tyska originalhandlingarna anger en tjänstevikt på 3920kg. Vikten vid besiktningstillfället var 4025kg alltså drygt 100kg mer än den ursprungliga(Tyska) tjänstevikten vilket verkar rimligt med tanke på extrautrustningen.
Uppgiften om den ursprungliga tjänstevikten har jag fått från transportstyrelsen.
Jag har alltså 175kg kvar för last istället för 550kg. Det motsvarar ungefär två personer med mat och kläder.
BBa.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 27142

Guest
Sv: Albins husbilar?

.................................. Dokumenten lämnades in av Albins husbilar och det är också deras ansvar att kontrollera att de handlingar de får tillbaka överensstämmer med de original de skickat in. Som köpare kan jag bara lita på att de handlingar jag får är riktiga. Tyvärr har Albins husbilar hittills inte visat minsta vilja att ta ansvar men man tycker att det inträffade är synd.
Jag har under ett års tid påtalat skador på karossen, skador som nu fått sin förklaring av den låga markfrigången. Även i detta avseende har jag mötts av totalt ointresse från företagets sida.............................

Hej,

Vi talades vid för ett par dagar sedan och vi sa då att vi skulle återkomma så fort vi hittat en lösning. T.ex hitta en ny lämplig husbil och sedan ta in er husbil som ett inbyte.

Tråkigt att ni känner att vi inte ville ta minsta ansvar då vi försöker att hitta en lösning på problemet, som vi även sa på telefon.

/Albins Husbilar
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Sv: Albins husbilar?

Hej!
Redan den 16/5 fick jag löfte om återuppringning. Dock utan resultat. Jag kommer givetvis att skriva så fort allt har löst sig. Jag har själv kommit med tre förslag till lösning som samtliga har förkastats. Jag är jätteglad att du skriver att ni söker en lösning på problemet.
BBa.

Hej!

Vi behåller vår husbil. Anledningen är att vi redan betalat så mycket att vi inte har någon möjlighet att betala ännu mera.
BBa
 

Leffe S

HBK Medlem
Inlägg
254
Kommun
Solna
HBK-Nr
15474
Medlemskap
2024
Sv: Albins husbilar?

Tydlighet i information är alltid bra..
I ställe för att sitta och läsa " hur menar han nu"
 
Toppen