• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fuktskada i Frankia 630 -90

Status
Stängd för vidare inlägg.

JARY56

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
29364
Medlemskap
2023
Hej
Är det någon som kan svara på hur man går till väga att åtgärda fuktskada mellan gasollucka och dörr till bodelen. Ligger en regel i botten som är rutten och måste bytas ut Hur får man fast den nya regeln?
Var kan man få tag i tapeter för husbil?
Hälsn. JARY56
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fuktskada i Frankia 630 -90

Fuktskada i Frankia skojar du med oss.

1990 var før Frankia fikk sandwich vegger, og brukte samme konstruksjon som jeg så hos Nordic i 2004 med treramme og poreplast. Den minste skade på ytterhud eler fuger og vatn trenger inn og ned til botnsvillen som får råte, problemet er at og isolasjon og stående stendere i tre blir smittet så en må regne med å bytte mye av den nedre delen av veggen i skadet område.

Muskatten holder på med en tilsvarende jobb på sin Hobby på en strand i Hellas, og det finnes mange tråder under Bygga och renovera om slike reperasjoner. Hovedsaken er at all skadet virke må ut og erstattes av friskt materiale. Med litt flaks finner du friskt virke under døren og under gasolluken som du kan skjøte inn det nye virket i.
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Fuktskada i Frankia 630 -90

Det är svårt att svara på rakt såhär.
Kan du visa bilder på fuktskadan, konstruktionen och omfattningen blir det lättare att svara.
Jag har själv reparerat en rätt stor och komplicerad fuktskada på min husbil också en -90a.
Tidsödande men inte särskilt dyrt....

":?)
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Fuktskada i Frankia 630 -90

Även solen har fläckar och vi är alla lika inför ödet!

":?)
 

JARY56

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
29364
Medlemskap
2023
Sv: Fuktskada i Frankia 630 -90

Bilen står på verkstad där vi upptäckt fuktskadan och jag är ute lite i förväg för
planering av hur jag ska gå tillväga. Är inte rädd för att ta tag i jobbet men det
är alltid bra med lite tips för genvägar:oops:
Jag lägger ut bilder på skadorna så fort jag startar upp.

Tacksam för tips att klä väggarna invändigt efter reparationen

JARY56
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen