• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dethleffs r697

F

F.d. 27198

Guest
Hej, jag är ny här och helt grön på husbilar men familjen har efter 4 vändor med tält till Italien bestämt att det är dags att växla upp till husbil. Har hittat en fd. hyrbil i Tyskland, Dethleffs R697 -09 vars storlek och planlösning passar oss (5 pers). Vet att vikten kan bli ett problem, men bortsett från det, är det någon som har erfarenhet av modellen? Har sökt på nätet men hittar ingen info om modellen. Det ska tydligen röra sig om en specialvariant för uthyrning. Chassit är Fiat 250, 35l. och enligt säljaren ska det gå att väga upp till 3850 kg. Vad jag inte lyckats få klarhet i är om detta i så fall måste göras i Tyskland eller om det kan göras här hemma senare, om nu inte 3500 kg skulle räcka (har gammalt B-Kort). Mycket tacksam om någon med erfarenheter av modellen vill dela med sig.

Med vänlig hälsning, HASK
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen