• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer Camp fuktskadefri konstruktion ?

F

F.d. 20307

Guest
Hej undrar om Hymer har fuktskadefri konstruktion. Jag tänker då på den modellen som fanns 2003 ( kanske 2002 - 2006 också) på fiatchassie och ser ut att ha en kaross helt i plast där sidorna är grå och alkovtaket vitt. Finns även en variant kallad camp GT vad är skillnaden där?

Hur är det med golvskivan i plywood är den glasfiberbelagd som vissa Frankia har ?

Hur är kvaliteten i övrigt på bilen, om man ser till priset och bilderna verkar det vara riktigt fina bilar.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymer Camp fuktskadefri konstruktion ?

De HYMER jag ägt har haft råa plyfa skivor i botten av golvet (mot vägbanan). En årlig inoljning med linolja har rekommenderats av Hymer. Jag använde linolja på sprayburk från Biltema och det gjorde Hymer i Ängelholm också.
Väggarna/taken var byggda av ickesugande isolerings material med Aluminium ytterst. Ingen plast/glasfiber. Hade aldrig några fuktproblem. Kolla dock det höga bromsljuset det ligger numera i en "balja" förr direkt skruvat med packning mot bakstammen kan vara läckage risk. Lätt att täta.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Hymer Camp fuktskadefri konstruktion ?

Hej!
Du menar nog Tramp GT. Det jag vet är att modellen har stort garage. Vi hade en sådan för några år sedan, kanon bil!

Hälsningar Kerstin
 

bennyja

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2024
Sv: Hymer Camp fuktskadefri konstruktion ?

Alkovbilarna heter Hymer Camp GT och de delintegrerade Tramp GT.

Camp GT hade en mer påkostad inredning och dubbelgolv.

www.hymer.com finns ett katalogarkiv där det finns kataloger från 1980
och framåt. Där kan du säkert hitta mycket matnyttig information.

Jag hade en 524 Camp GT av 2005 års modell. Inga problem vad jag kan minnas.
 
F

F.d. 55437

Guest
Sv: Hymer Camp fuktskadefri konstruktion ?

Hej har en Hymer Camp 524.Vad jag hört finns inga träreglar i konstruktionen,ska vara extra fukt säker.
 
Toppen