• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic för alla regioner

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Ett gyllene tillfälle för att prova Sygic, appen som har 20.000.000 användare.

Sygic har infört ett nytt koncept.
Prova gratis i 7 dagar med de kartor man önskar och köp därefter offline-navigering inifrån appen.
Tex hela Europa för 169 kr/år.

image.jpg
 

LGT45

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
5048
Medlemskap
2024
Sv: Sygic för alla regioner

Hej !

Jag laddade ner Sygic för ett par dagar sedan och har testat, men för mig fungerade det inte alls. Har en Ipad 16 GB Wi-Fi model A1416 köpt i USA
i oktober -12. Kartan snurrar runt på skärmen och verkar inte veta i vilken riktning jag är på väg. Inte heller röstvägledningen fungerar utan snackar bara
"goja" och uppmanar " gör en usväng" trots att jag är på väg i rätt riktning.

Har jag gjort nåt galet ?? Det skall ju fungera utan uppkoppling ! ?

Tacksam för Din åsikt !

Leif Thunberg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic för alla regioner

Du måste ha en iPad med 3G!
WiFi-modellen har inget GPS-chip.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Sygic för alla regioner

Ett gyllene tillfälle för att prova Sygic, appen som har 20.000.000 användare.

Sygic har infört ett nytt koncept.
Prova gratis i 7 dagar med de kartor man önskar och köp därefter offline-navigering inifrån appen.
Tex hela Europa för 169 kr/år.

Visa bilaga 68994
Känner inte igen mig i mer än 7 dgrs prov, sedan köper man (krångligt!) Europa offline med 25% rabatt = slutpris inkl eviga uppdateringar för ca 336 Skr (exkl traffic tillk med ca 168 Skr!)!
169:- finns inte på "kartan" för Europa!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic för alla regioner

Känner inte igen mig i mer än 7 dgrs prov, sedan köper man (krångligt!) Europa offline med 25% rabatt = slutpris inkl eviga uppdateringar för ca 336 Skr (exkl traffic tillk med ca 168 Skr!)!
169:- finns inte på "kartan" för Europa!

Sygic All Regions är en egen app!
image-775221.png
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Sygic för alla bland

Ibland får jag tanken att affärsidén med alla dessa appar är att locka ignoranterna att ladda ner dem eftersom de lovar guld och gröna skogar för "no peng" eller något liknande! Ett modernt bondfångeri

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic för alla bland

Ibland får jag tanken att affärsidén med alla dessa appar är att locka ignoranterna att ladda ner dem eftersom de lovar guld och gröna skogar för "no peng" eller något liknande! Ett modernt bondfångeri

Jappe

I detta fallet tycker jag inte det!
Det är bra att man kan testa en app i någon vecka och därefter kunna köpa den för tiondelen av vad en fast navigator kostar. Man kan alltså använda den i 10 år för 1690 kr med kartor för 44 länder. Dessutom är appen överlägsen en fast navigator eftersom man alltid har de senaste kartorna, intressepunkterna m.m.

Valmöjligheten består i att det finns kartor för i stort sett hela världen att ladda ned. Jag själv har betalat ca 300 kr för Sygic Europa men har då ingen möjlighet att ladda ned flera länders kartor vid behov.
 
Senast ändrad:
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Sygic för alla regioner

Köpte för en tid sen sygic västeuropa för 237 kr.Fick då ett erbjudande om att köpa till trafikinformatin.Nån som vet vad det innebär, det ingår ju redan undvik trafikincidenter.Tjänsten var förhållandevis dyr, så jag avstod.Innebär det aktuell trafikinformation så måste man väl ha ständig internetuppkoppling.Det kan ju bli kostsamt utanför Sveriges gränser.
//Bengt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic för alla regioner

Jo man behöver vara online för att få trafikinformation.
En månad 22 kr, 1 år 169 kr.
Det framgår av nedanstående:

 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic för alla regioner

Jag ser att det är en hel del förändringar i den senaste Sygic, det skall bli spännande att prova den på kontinenten till våren.

PS! Även Garmin (Navigon) har förbättrat sin app som nu även kan användas som reseguide med Wikipedias intressepunkter.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Sygic för alla regioner

PS! Även Garmin (Navigon) har förbättrat sin app som nu även kan användas som reseguide med Wikipedias intressepunkter.

Båda apparna; Navigon och Garmin har uppdaterats med denna funktion.
Synd att Garmins variant inte finns fullt ut till iPad...

För att återgå till Sygic. Fick igår en uppdatering av POI viewer. Nu kan man välja en POI där och gå över till Sygic för att navigera.
Så nu finns inte lika stort behov att importera pois till Sygic, man har dem i POI Viewr istället.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic för alla regioner

För att återgå till Sygic. Fick igår en uppdatering av POI viewer. Nu kan man välja en POI där och gå över till Sygic för att navigera.
Så nu finns inte lika stort behov att importera pois till Sygic, man har dem i POI Viewr istället.//Stefan

Ja, eftersom POIViewer importerar intressepunkter i alla möjliga format så slipper man konvertering och mycket strul. Att den dessutom visar Streetview på många ställen gör inte saken sämre.

image.jpg
 
J

Jarn

Guest
Sv: Sygic för alla regioner

Jag testade för första gången nu i veckan att använda Sygic på en Android tablet utan 3G som navigator. Detta var i Tyskland och det fungerade mycket bra och var lättanvänd tycker jag.
Bra uppdaterad avseende aktuella hastighetsbegränsningar och bra filkörningsvisning.
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: Sygic för alla regioner

Köpte för en tid sen sygic västeuropa för 237 kr.Fick då ett erbjudande om att köpa till trafikinformatin.Nån som vet vad det innebär, det ingår ju redan undvik trafikincidenter.Tjänsten var förhållandevis dyr, så jag avstod.Innebär det aktuell trafikinformation så måste man väl ha ständig internetuppkoppling.Det kan ju bli kostsamt utanför Sveriges gränser.
//Bengt

Man har ju trafikinfo på Garmins GPSar,köer ock liknande,men dom informationerna kommer til GPS`n via FM-nätet ock trafikradio i förskjelliga länder.Ìnte på internet.
Fungerar fint på min 1490. Så också för Ipad kanskje?:rolleyes:


Ottar
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic för alla regioner

Man har ju trafikinfo på Garmins GPSar,köer ock liknande,men dom informationerna kommer til GPS`n via FM-nätet ock trafikradio i förskjelliga länder.Ìnte på internet.
Fungerar fint på min 1490. Så också för Ipad kanskje?:rolleyes:
Ottar

Nej, navigeringsapparna förlitar sig på Internet, även Garmin (Navigon).

Förhoppningsvis kan uppkoppling ske med Foggs simkort i flera Europeiska länder före sommaren.
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Sv: Sygic för alla regioner

Er det noen som vet om en kan legge inn max hastighet på denne modellen?

Kan man evt. det på truck modellen?

Vil truck modellen kunne lenke med "bobil" Appene?
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Sygic för alla regioner

Ni som vet.
Kan man spara ned Sygic på ett kort och flytta mellan min samsung S4 och min samsungplatta. Hur gör man då i så fall. Jag har provat 7 dagar och tycker att Sygic funkar bra. I bilen vill jag ha den på telefonen i hb vill jag ha den på plattan. Så frågan från en snål en, klarar jag mig med ett inköp eller behöver jag köpa till båda enheterna?
 
Toppen