• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att dom bara orkar

F

F.d. 9344

Guest
Följande mail anläde idag på min E-post:mad:


Hej.

Det är nu uppladdat ock klart. Behöver vi bara en räkning också. Du har även 89 euro som ska utbetalas till dig. Det gör det när du angivit dina bankuppgifter i ditt backoffice.

Med vänlig hälsning

Håkan Johansson


Bara Att hoppas att ingen går på detta eller ens öppnar skiten:mad::mad:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Att dom bara orkar

Jahaa, (ursäkta språket) till mig ringde en av de där jä... dårarna som knappt kan engelska och rabblade en massa sk.. i luren som bl.a. innehöll ordet Microsoft eller Mackrosoooft, som han sa.
När jag på engelska frågade vad han ville, vaknade han till liv och såg väl ett tilltänkt dumt offer. Han fortsatte att rabbla en massa sk.. på sin usla engelska om datorer o.s.v.
När han var klar spydde jag ur mig det värsta jag kan på engelska samt påtalade att han borde bättra på sin engelska om han skall lura folk.........Samt avslutade med att dra på med min allra värsta busvissling (som förr var erkänd högljudd :D) rätt in i luren, därefter la jag på rätt nöjd.

Detta hjälpte säkert inte att få dåren att sluta, men han fick förhoppningsvis klia sig i örat före nästa samtal.

Det jag tycker är mest synd i sammanhanget, är att några godtrogna stackare måste ju tyvärr gå på sk.... för annars skulle de väl inte kunna hålla på.


Jag blir sååå trött.
JANKRO.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Att dom bara orkar

Har fått telefonsamtal från två olika utländska nr i en månads tid flera gånger om dagen. Har tröttnat på det och eftersom jag inte behöver den fasta telefonen har jag kopplat bort den och använder nu bara mobilen.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Att dom bara orkar

Där fans ett program som heter NIX som man kan anslutasig till som stoppar sådan skit och för min del så har jag inte blivit uppringd sen, men där kommer på datorn nästan varje dag ett som har varit seg livat har kommit,tillbagagabetallning av skatdet skulle ske om jag lämnade ut kort koden nu verkar det som dom har gett upp, nu dök där upp ett från Telia att jag har betalt en faktura två gånger och det skulle regleras om jag uppgav kortnummret, får ee hur uthålliga dom är,

öppna alldrig något sådant uta att vara säker på var det kommer ifrån.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Att dom bara orkar

Där fans ett program som heter NIX som man kan anslutasig till som stoppar sådan skit och för min del så har jag inte blivit uppringd sen, men där kommer på datorn nästan varje dag ett som har varit seg livat har kommit,tillbagagabetallning av skatdet skulle ske om jag lämnade ut kort koden nu verkar det som dom har gett upp, nu dök där upp ett från Telia att jag har betalt en faktura två gånger och det skulle regleras om jag uppgav kortnummret, får ee hur uthålliga dom är,

öppna alldrig något sådant uta att vara säker på var det kommer ifrån.

NIX finns kvar och det är vi anslutna till, men det hjälper föga mot dessa bedragare. NIX respekteras enbart av seriösa telefonförsäljare men knappast mot dessa.
Frugan fick ett samtal här om dagen från just en sådan "dam" som med en urusel englska som vida slår min hustrus och det vill inte säga lite:) Dessutom är hustrun måttligt insatt i datorer så det blev ett väldigt kort samtal:)
Svarade själv på ett sådan påringning men då bad jag personen att högaktningsfull dra åt H-vete, med de värsta kränkande ord jag kan på engelska:mad:

Men som sagt tydligen lyckas de av någon outgrundlig anledning att lura folk:wideeyed:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Att dom bara orkar

Här är ytterligare en som många gånger fått denna typ av irriterande samtal, där man svamlar på på dålig engelska och nämner Microsoft och liknande.

Ofta visar telefonens display "skyddat nummer" men då o ch då också följande nummer
0081 (Japan) 155 197 294.

Vid samtal med Telia meddelades att detta förekommer hur mycket som helst och att det inte finns någonting man kan göra åt det hela! Något förvånande eller hur?

NIX har ingenting med detta att göra, det är en annan form av djävulskap som världen verkar svämma över av.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Att dom bara orkar

Följande mail anläde idag på min E-post:mad:


Hej.

Det är nu uppladdat ock klart. Behöver vi bara en räkning också. Du har även 89 euro som ska utbetalas till dig. Det gör det när du angivit dina bankuppgifter i ditt backoffice.

Med vänlig hälsning

Håkan Johansson


Bara Att hoppas att ingen går på detta eller ens öppnar skiten:mad::mad:

Lovar det är inte jag:rolleyes:
 
F

F.d. 28145

Guest
Sv: Att dom bara orkar

Jag fick detta från en kvinna.(?)
Nån som vill nappa på kroken?
 

Bilagor

  • 1 a frieri.JPG
    1 a frieri.JPG
    55,7 KB · Visningar: 143
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Att dom bara orkar

Den var bra:)

Det var skönt att höra Håkan J:)

Blev lite undrande om det kunde finnas dyligt folk i HBK:):)
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Att dom bara orkar

Ja här har vi en av många lyckosökare som sökt hjälp hos oss!!


Från: fröken Stella Gerald
Abidjan, Elfenbenskusten
Västafrika.

re: vädjan om brådskande och konfidentiell affärsinformation hjälp!

Kära,

Jag inför mig till dig som fröken Stella Gerald föräldralös den enda dottern av sena chef och fru David Gerald. Min far var en mycket förmögen och framgångsrik affärsman, han är i guld och olja affärer också en militär, innan han gick vägen efter en lång tids sjukdom av ett livsmedel gift här i Abidjan den ekonomiska huvudstaden i Elfenbenskusten, min far var förgiftad av sin bror som aktiveras på det faktum att min far har någon manlig barn att ärva hans förmögenhet, dog min mamma när jag var ett barn och sedan dess min far tog mig så speciell. Innan min far sista döda i en privat sjukhus här i Abidjan han kallade i hemlighet mig på sängen sida och berättade att han har summan av två miljoner, 500 tusen United dollar statliga ($US2.5M) kvar i fast / interimskonto i en av de främsta bank här i Abidjan, att han använde mitt namn som sin enda dotter för anhöriga i deponering av fonden att på grund av den ständiga politiska krisen i landet och för att undvika varit döda av sina fiender, skulle jag söka en utländsk partner i ett land mitt val där jag kommer att överföra dessa pengar och använda den för investeringar ändamål såsom fastigheter eller hotel hantering.

Snälla, jag försöker hedervärt din hjälp på följande sätt:

(1) För att hjälpa mig överfört denna fond till ditt bankkonto:

(2) Att fungera som en väktare av denna fond, eftersom jag fortfarande en liten flicka:

(3) För att göra arrangemang för mig att komma över till ditt land för att främja min utbildning och även för att säkra uppehållstillstånd i ditt land:

Dessutom är jag villig att erbjuda dig 15% av den totala summan som ersättning för din insats / ingång efter framgångsrik överföring av denna fond till ditt nominerad konto utomlands. Dessutom Ange dina alt ernativ för att hjälpa mig som mitt liv är inte rädda här på grund av farbror vill ta min fars förmögenhet, du svara tillbaka till mig så fort du slutar läsa detta mail så att jag kan ge mer detaljer
Jag väntar på att höra från dig snarast.


Tack och Gud välsigne.
Med vänlig hälsning
stella Gerald
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.676
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Sv: Att dom bara orkar

Hej konstigt hon har skickat mail till mig också jag brukar inte svara även om jag inte har någon kvinna det ser lockande ut men det nog bluff :twitcy: Per
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Att dom bara orkar

Tack Gunnar det blev rätt.

Lycksökarna finns överallt, ringer de inte så skickar de mail eller bluffakturor till företag osv osv listan kan göras lång. Tyvärr går en del på det vilket är tragiskt.

I måndags ringde någon och på dålig engelska sa jag hade virus i min dator, ganska kul förresten, hur han kunde veta det. Jag sa bara bay bay och la på luren.

Jag öppnar aldrig mail om jag inte känner igen avsändaren.

Snart är nog våren på G
 
Toppen