• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieseltjuvar

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dieseltjuvar

Hur bra som helst:):) Synd att de inte drog dom till närmsta havsstrand och satte dem i en gisten träeka med en glasspinne som paddel så att de kunde paddla hem dit de bör hålla sig för all framtid:mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Dieseltjuvar

De skulle väl bara hjälpa honom förbi alla drivor, det skulle jag vara tacksam över!
En riktigt rolig film som vi kollat på vid frukostbordet idag.

Skall berätta en kortis bara: det var ngr här o "lånade" vår trampebåt ca 6 grader i vattnet de drog ner den till vattnet men dyvekan satt ej i. Det slutade med en simfärd i det kalla vattnet, de ropade på hjälp, men det svaret jag gav dom vill jag ej rabbla upp. Sedan jagade de mig runt här med sin gamla bil de hade. De var illegala flyktingar så polisen sa att vi kan ej göra ngt.
Men frös gjorde dom. Hoppas de fick sig en beta i alla fall./sus
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dieseltjuvar

Inte förvånad. Vi bor ju i Sverige !

Undrar hur mycket dessa kreativa tyvar får i skadestånd för att de fick lite bogseringshjälp:rolleyes:

Ja som sagt vi bor i Sverige "Tyvarnas paradis".:cool:

Hade de ertappats med samma tilltag i sitt hemland hade det nog inte behövts någon bogsering

Förutom dieselstöld begick ju bilföraren av denna Lettiska bil minst två dokumenterade trafikbrott. Stannade inte vid Stoppplikt. Körde över spärrlinje när han vände på vägen.
Blir det inte kraftiga böter för det eller gäller det bara svenskreggade fordon:confused:

.

Hur som helst all heder åt de drabbade som gav skitarna en läxa.:music-icon:

Ragge.
"De var illegala flyktingar så polisen sa att vi kan ej göra ngt.":swoon:

Fick du verkligen det beskedet:mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Dieseltjuvar

Undrar hur mycket dessa kreativa tyvar får i skadestånd för att de fick lite bogseringshjälp:rolleyes:

Ja som sagt vi bor i Sverige "Tyvarnas paradis".:cool:

Hade de ertappats med samma tilltag i sitt hemland hade det nog inte behövts någon bogsering

Förutom dieselstöld begick ju bilföraren av denna Lettiska bil minst två dokumenterade trafikbrott. Stannade inte vid Stoppplikt. Körde över spärrlinje när han vände på vägen.
Blir det inte kraftiga böter för det eller gäller det bara svenskreggade fordon:confused:

.

Hur som helst all heder åt de drabbade som gav skitarna en läxa.:music-icon:

Ragge.
"De var illegala flyktingar så polisen sa att vi kan ej göra ngt.":swoon:

Fick du verkligen det beskedet:mad:
Japp det svaret fick vi det låg nog ej på deras bord. Båten fick vi själva hämta i södra änden av sjön.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Dieseltjuvar

nu är traktor föraren anmäld för ofredande hörde jag på nyheterna.

Bara att åka hem och berätta om vår gästvänlighet i detta land och få hjälp av farbror blå att göra nya brott, som tysken säger "dumme sweden" för övrigt skall vi nog inte kommentera det enskilda fallet som byråkraterna säger när det är uppenbart att brott har skett.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Dieseltjuvar

vad värre är,,litauiska nummerskyltar är identiska med dom svenska,,det finns redan svenska bilägare som fått trängselskatt på detta vis..
transportstyrelsen kan inte skilja på detta,,
rättsäkerheten är satt ur spel,,

detta kan bara hända i drömmarnas land,kåldolmar på häktet:D:D:D
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Dieseltjuvar

I denna tråd får jag en känsla av att det finns de som hyllar att ta lagen i egna händer precis som dieseltjuven gjort. Undrar vem som är värst, tjuven eller pöbeln som skall skipa "rättvisa"?

Jag tycker det är beklämmande hur ofta dessa attityder med hyllande av de som tar lagen i egna händer dyker upp. Samma sak med alla som klagar på inbrottstjuvar, snattare mfl där de som köper stöldgodset sällan kommenteras. Utan köpare till de stulna varorna skulle tjuvarna inte ha någon marknad (förutom det fåtal som stjäl för eget bruk).


//Michael, medlem
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Dieseltjuvar

Kan det vara underlåtenheten att ta hand om dem som begår brott som orsakar denna "hämdlystenhet" hos gemene man?

Har själv varit utsatt för både inbrott hemma och i bilar. Polisens kommentar om det sönderslagna källarfönstret var "ja, här var det ju inte så svårt att ta sig in".
Enda sättet att skydda sig är att ta hand om saken själv. Numera har jag larm, övervakningskameror, hund och som bonus en drygt 2 meter lång granne som är väktare.
Den känsla och det obehag av att någon varit inne i vårt hem vill jag inte önska någon. Tidvis tvekar man att åka hemifrån och lämna huset tomt av rädsla för att något ska hända. Detta sitter i trots att det var 22 år sedan jag fick inbrott.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dieseltjuvar

"ja, här var det ju inte så svårt att ta sig in".

Ja du ICE-MAAN så tänker en del. Sedan kommer också kommentaren att "du får vara tacksam att de inte förstörde mer"
Vad fan då tacksam:mad: Skall jag behöva vara tacksam för att parasiter visat "hänsyn" när de bröt sig in i mitt hem.
Ja världen är konstig och konstiga personer finns det även inom vår förfallna Rättsväsende:mad:
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Dieseltjuvar

Vad är det för "snack" på tråden? Är ni trygghetsnarkomaner eller...? Naturligtvis måste man se till att skydda sig själv. Skulle polisen kunna hindra att tjuvar bryter sig in genom ett fönster där låset endast räcker för att göra att det inte blåser upp. Att bli utsatt för brott är inte så stor risk rent statistiskt, men samtidigt får man ha en mental förberedelse för det.

Och snacket om att "ta hand om tjuvarna själva" tror jag inte mycket på. Det krävs en hel del speciella egenskaper av en person att "ta hand om buset" själva. Dessa egenskaper brukar man oftast bara finna i kretsar med grov brottslighet, typ "1%-antarna".

Vilka är tjuvarna då? Om man tittar lite bort från just dieseltjuvarna. En pundare måste har prylar för att omsätta sitt missbruk, och då bryr han sig inte om någon svenne blir ledsen; denne har väl försäkring. Annars är det väl mest pojkar i åldern 12-20 som begår brotten.

Och till sist, vad tar tjuvgodset vägen egentligen? En del kanske numera försvinner "österut" men mycket omsätts i landet. Det finns nog många som har gjort riktiga fynd på blocket eller i affärer med någons kompis-kompis eller annan.

Johan K.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.464
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Dieseltjuvar

För ett par år sen var dieselpriset nere i 8:kr litern här på forumet.
När jag frågade vad han gav, som sålde för det priset fick jag inget svar
I och för sej verkar det vanligt, att folk fyller villatanken först och skrotar sen:confused:.
bosse b
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Dieseltjuvar

En annan sak ... Är det bara jag som på semestern sett då man färdas i Tyskland upp mot Berlin att det är många öststatsregistrerade transportbilar med krockade bilar på släp ...

I skåne och även häromkring så blir det inbrott i bilar och airbags som stjäls .. slump eller ej ?
 
Toppen