• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

När försvinner parabolen

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: När försvinner parabolen

Hej
sant det vi vet är att vi igentligen inget vet Mobile World Congress 2013 | The world's premier mobile industry event
här kan man botanisera lite Efter 4G kommer 5G - men inte förrän 2021 - NyTeknik .
Jag tror åxå att det tar ett bra tag innan sat-tv försvinner,mycket är reklam basserat
på just dom fria kanalerna i detTysk,Fransk,Spansk,Italienskspråkiga områdena.
Och så länge man inte får fram en internationell standard så kommer det att spreta
åt olika håll och kanter med Mobilttrådlösa nät lösningar och framför allt betalningen till leverantören.Sedan att det är för dyrt att hålla
sat-Tv igång för Sverige (Skadinavien) det kan jag förstå med så få tittare och udda språk om jag får uttrycka mig så.
T.ex. Tyskspråkiga länder ca:120milj.har en helt annan reklammarknad, vi brukar följa F1 på RTL
Formel 1 bei RTL | News | Video | Live Ticker - RTL.de via Parabolen när vi är här i Sverge,Österrike och södratyskland ,norratyskland
kan man få in samma kanal på den vandliga antennen allt är fria kanaler.En stor fördel med det här är att man får en helt annan syn
på omvärden om man tittar på olika länders kanaler och man lär sig språk.Visst vad vet man igentigen ? alla försöker kontrollera sin marknad sin lilla andel
hade vi konsumenter varit lite mer eniga så hade vi nog kunnat styra mer än vi gör.
Och framför allt behöver jag bry mig hur många meg jag kan surfa med 2021 jag kanske behöver formatera min egen hårddisk någragånger dagligen med ett eller två glas och en tablet till ramminnet
vad vet jag.Men nyfiken kommer jag alltid att vara.


Vi köpte vår Oyster parabol av 2 skäl - dels att kunna se svensk TV utomlands = ner till mellersta Frankrike avseende TV1, TV2, Kunskapskanalen och Barnkanalen PLUS möjligheten att kunna se Svt World här nere i södra Europa OCH dels att kunna se Formel 1 på den österrikiska kanalen RTL där både träning och tidskval sänds på lördagar och själva tävlingen på söndagar !
Nu försvinner Svt World från april nästa år, men övriga kanaler finns ju kvar.

Det finns naturligtvis helt andra lösningar här nere i Spanien där vi vistas halva året, t.ex. att hyra en s.k. Spanienbox där en mängd kanaler ingår för oss sportintresserade som t.ex. Viasat Motor med bl.a. Formel 1 och annan internationell motorsport. Denna box kan man ta med sig hem till Sverige för bruk under sommarhalvåret !
Vår medlem Tommy med signaturen "Los Suecos" har i en annan tråd skrivit om denna möjlighet.
 
Toppen