• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Framtidens betalningssätt

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Framtidens betalningssätt

Inte omöjligt att det blir så, men innan allt fungerar överallt har jag lämnat jordelivet för länge sedan. Men om 50 år kanske det är så.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Framtidens betalningssätt

Eftersom kontanterna är borta om några få år får nog även vi gamlingar rätta in oss i ledet. Frågan är bara vilket system som blir standard?
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Framtidens betalningssätt

Med den dåliga säkerhet de flesta av oss har i vår mobiltelefon är jag nog tveksam än så länge.
Ove.G
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Framtidens betalningssätt

Som Knarrevik säger, Frågan är inte OM detta kommer, frågan är vilket system som blir standard...

Just nu verkar det som en djungel, där telefonioperatörerna stängt den fungerande tjänsten för SMS-betalningar och ersatt den med WyWallet, en tjänst som fungerar dåligt (i alla fall för dem med kontantkort).
Bankerna har lanserat en tjänst för småbetalningar och sedan finns ett flertal andra konkurrerande snarlika tjänster.

Jag har ingen större lust att vara ansluten till femton olika konkurrerande tjänster, så jag hoppas att det blir en standard eller en tjänst som länkar till alla de andra...

//Stefan
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Framtidens betalningssätt

Det är ju redan igång WyWallet t ex funkar på flera ställen idag men vi får se vilket det blir...
:spinny:
 
Toppen