• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Joho

FD HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Solna
HBK-Nr
12108
Medlemskap
2022
Hej alla!
Funderat på en 1Din/stero/GPS för att slippa ha GPS och backkameraskärm
i vindrutan på husbilen. Att ha allt dolt när man inte är i bilen.
Någon som har erfarenhet av dylik apparat? Har hört rykten att det finns enheter med svag gpsmottagare.
Ser fram mot åsikter och svar.
Mvh
Joho
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

:) Hei.

Jeg har kjør med et AVIC 1 DIN anlegg i tre år, meget godt fornøyd.

Det er kommet en nymodell som heter AVH 5300 DVD/NAVI/Ryggekamera.

7`automatisk skjerm, se www.pioneer.se . Lykke til.

Hilsen Regent.
 

swemat

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Jag gjorde så här istället.

Skaffade en Ipad, stereon har en USB/Iphone/Ipad klar, tycker det funkar mkt bättre. Bra skärm, jag kan välja vilken navigator jag vill, kolla på TV, läsa tidningar.

Om jag får svårt att veta hur det ser ut när vi skall åka in till eventuella rastplatser på fisketurer med mera tar jag google maps och satellite bilder så jag kan se hur det är.

Har också köpt en Apple TV, då kan jag visa film osv. trådlöst från Ipaden eller våra telefoner.

Så för mig känns det som en mkt bättre lösning än en fast navigator :spinny:.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

:) Hei.

Jeg har kjør med et AVIC 1 DIN anlegg i tre år, meget godt fornøyd.

Det er kommet en nymodell som heter AVH 5300 DVD/NAVI/Ryggekamera.

7`automatisk skjerm, se www.pioneer.se . Lykke til.

Hilsen Regent.

AVH-5300/6300 är 2011 års modeller, kräver AVIC-F220/250 a' 6000:- för att få navigering.

Även om jag säljer ovanstående så är en surfplatta ett bättre alternativ med tanke på alla navigationsappar med fria uppdateringar och alla ställplatsappar som finns.

Annars så är AVH-5300/6300 perfekta att para ihop med en backkamera.

Peter :)
 

Joho

FD HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Solna
HBK-Nr
12108
Medlemskap
2022
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Till en del apparater finns navprogram redan installerat
Kör med winCE, så det finns tydligen olika navprogram som är körbara.
Undrar om funktionen är bra.
I nödfall får jag väl anv paddan.
Mvh
Joho
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Hej

Har en bekant som har ett motsvarande system. Han klagar på placeringen av GPSen. Den hamnar långt "in i bilen" och långt från vägbanan. Måste ta blicken långt från vägbanan. Kan vara värt att tänka på.

Jag haft en backkamera i bilstereoutrymmet. Upplevde samma sak vid manöver i trånga utrymmen att skärmen är placerad på fel ställe i bilen.

Jag har själv haft en Pioneer GPS tidigare. Den var bra men dyr. Uppgraderingarna var även de mycket dyra.

Mvh
Home-var
 

Joho

FD HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Solna
HBK-Nr
12108
Medlemskap
2022
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Hej

Har en bekant som har ett motsvarande system. Han klagar på placeringen av GPSen. Den hamnar långt "in i bilen" och långt från vägbanan. Måste ta blicken långt från vägbanan. Kan vara värt att tänka på.

Jag haft en backkamera i bilstereoutrymmet. Upplevde samma sak vid manöver i trånga utrymmen att skärmen är placerad på fel ställe i bilen.

Jag har själv haft en Pioneer GPS tidigare. Den var bra men dyr. Uppgraderingarna var även de mycket dyra.

Mvh
Home-var

Måste väl bero på var radio uttaget sitter, i mitt fall skulle skärmen komma i underkant på rutan.
Mvh
Joho
 
J

jebystrom

Guest
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Jag har idag, 3 år senare samma fråga.
Vilken lösning blev det?
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Jag köpte en 2 din maskin med 6.2" skärm, android, dvd, backkamera ingång och massa annat i. Tog bort den gamla gpsn med backkamera. Hittade min på eBay, finns här också fast till högre pris. Igo-gps var installerat, den har jag nu i min android telefon också, samma licens.
Kjelle
 
J

jebystrom

Guest
Sv: 1Din 7" Dvd/stereo/GPS

Tack för svaret. Tyvärr får jag inte in en dubbeldin, utan alltför stor åverkan på instrumentpanelen ( Renault master -05) .
Utbudet är större än på enkeldin. Jag har sett några med både wifii och android och då kan man välja mellan betydlig flera olika navigationsprogram.
 
Toppen