• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Froli i sängen

S

StorDansk

Guest
Såg detta system återigen på Kistamässan och tyckte det kunde vara ett vettigt alternativ
under madrassen istället för IKEAs ribbotten för 799:- men detta blev mycket dyrare.
Ringde Ö-camping som ville ha 1300:- för en 80 säng, och Flatmo som ville ha nästan 1800
för exact samma, skönt i och för sig att det råder fri prissättning på denna annars hårt
styrda tillbehörsmarknad.

Någon som känner till ett vettigt alternativ?

Tackar på förhand!

Froli.jpg

Så här ser det ut om någon undrar!
 
Senast redigerad av en moderator:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Froli i sängen

Det beror på. Har du redan en tillräckligt bekväm madrass och enbart vill åstadkomma ventilation under och slippa kondensproblem så duger denna luftspaltsmatta (som säljs per löpmeter i 200 cm bredd): Luftspaltsmatta

aake
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Froli i sängen

:) Hei.

Jeg vil bare deg anbefale Froli.
Har igjennom et langt båt og bobilliv forsøkt det meste grunnet dårlig rygg.

Den siste bilen var utstyrt med Froli standard fra fabrikk. (La Strada)

Aldri hatt det bedre i sengen:), løp å kjøp.

Vennlig hilsen Regent
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Froli i sängen

Det beror på. Har du redan en tillräckligt bekväm madrass och enbart vill åstadkomma ventilation under och slippa kondensproblem så duger denna luftspaltsmatta (som säljs per löpmeter i 200 cm bredd): Luftspaltsmatta

aake


Hej aake,
är det jag som inte ser eller har inte Flatmo några priser på hemsidan?

Fick ringa till dom för priset även på Froli i fredags!
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: Froli i sängen

Hej!
Jag har också tittat på detta. Jag har tittat vad det kostar i Tyskland. Det pris jag har hittat är 133€ drygt 1 100 kr. Det är ganska dyrt.

Är det någon i klubben, som har installerat detta? Blev sängen mycket bättre?

Mvh
Home-car
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Froli i sängen

Vår Arto -12 är standardutrustad med Froli, skönt att ligga på och bra ventilation
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Froli i sängen

Hadde i vår første Flair en svensk madrass, som var mye bedre enn den gamle orginale fra 1999. Installerte Froli 2001 og fikk en meget bedre seng, sengen foran fikk også Froli under orginal madrassen - denne ble like bra som sengen bak. Froli er ikke billig, men en svensk pocket madrass laget spesiellt til din bil er minst fem ganger så dyr og for meg en dårligere løsning.

Siden 2005 har Froli med en kaldskums madrass vært en opsjon fra N-B på både Flair og Arto, og min Flair fra 2008 har selvfølgelig denne løsningen.
 
F

F.d. 53165

Guest
Sv: Froli i sängen

Har lagt in Froli i alkoven, jag undrar hur tjock madrass det behövs?
Provade med originalmadrassen men den var för tjock och hård!
Någon som kan tipsa?
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Froli i sängen

Vi har 10cm kallskum i alkovsängen och har funderat på att komplettera med den tunnare varianten (det finns två olika) av Froli, men tvekar eftersom vi oroar oss för att bädden kanske blir gungigare. Som det är nu känner vi inte alls av när sängkamraten rör sig i sin del av denna breda säng och så vill vi ha det eftersom vi båda är tämligen lättstörda.
Någon som kan berätta hur det blir, kallskum med och utan Froli?

aake
 
F

F.d. 53165

Guest
Sv: Froli i sängen

Ingen risk att det blir gungigt då Froli brickorna inte kommer åt varandra!
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Froli i sängen

Funderar också på froli. Någon som kan tipsa om inköpsställe med rimliga priser?
Campingtillbehor4u ska ha 1418 kr per grundsats. Såvitt jag förstår behöver vi 2 sådana ("fransk" dubbelsäng 130 cm på bredaste stället).
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Froli i sängen

Vi skickade efter Froli för två enkelsängar och beställde även Froli auflagengitter, alltså ett nät som man lägger ovanpå ribborna så att inte Frolin glider mellan dem.

Vi skickade efter alltihop från den här adressen:
Froli Bettsysteme für Reisemobile / Froli Lattenrost für Reisemobile

Det var bara att maila fabriken så kom alltihop inom ett par dagar. Betalningen skedde via PayPal.

Kan verkligen rekomendera Froli. Det blev en helt ny säng. Man slipper känna sig ledbruten när man vaknar. Vi tog Froli Star mobil som inte är så hög.
Priserna finns på deras sida. Vi hittade inte nätet någonstans i Sverige så därför skickade vi efter allt från Tyskland. Tror att frakten blev 22 €.

//Evanders
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen