• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra bagagelucka

F

F.d. 53282

Guest
Hej husbilsvänner
har en husbil Byrstner ixeo med stort bagage men tyvärr bara lucka på höger sida.Har ngn mont. extra lucka på vänster sida-kan man stöta på problem typ kablar eller dyl.Var köper man en lucka o.s.v.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Extra bagagelucka

Har monterat extra bagagelucka på en bil jag hade, dock inte en burstner.
Finns att köpa i lite olika storlekar. En del Burstner har extra bagagelucka som
option. Kolla om din bil finns med denna option. Då är det inga problem att montera en lucka till. Annars får man kolla noga när man gör hål om det finns några kablar och i så fall flytta dem eller förlänga. Inte bara att såga hål alltså.
 
G

Göran T625

Guest
Sv: Extra bagagelucka

Det finns inga kablar i väggen i garaget. Jag var inne på att montera en extra dörr på vänster sida i min Nexxo 728G men mitt behov har ändrats med tiden. Jag fick ett pris här i Sverige som låg kring 17.000.-SEK, ja just det, sjuttontusen!!!

Hos Bürstner i Tyskland kostar delarna, dörr, ram och en del plastdetaljer runt 500€ och detta var priset till kund inkl. moms!!! Monteringstid uppskattades hos B till ca 3-4 timmar. Säkert stora pengar att spara vid rätt val av leverantör.

//Göran T625
 
Toppen