• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Camping eller parkering

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Camping eller parkering

Vad sägs om "reserverat" mitt i Geiranger fjordens natur där det finns flera campingar, ställplatser och parkeringar. Hur länge kan sådant här beteende pågå? Se och begrunda:Visa bilaga 128904Visa bilaga 128905

Trist med folk som glömmer grejer o skräpar ner. Jag ställer det i en hög, kommer dom så vill jag ha hittelön! Hälsar Björn
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Camping eller parkering

Husbilen kom senare och ställde sig på platsen. Stolarna sattes så ingen annan skulle ta "deras" plats medan dom var inne i Geiranger under tiden...
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Camping eller parkering

Detta med att få plats inom markeringarna gäller inte i Karlstad, där gäller en parkering oavsett om det går åt en och enhalv ruta = en avgift. Man säger att man inta kan se markeringarna på vintern så därför gäller detta.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Camping eller parkering

Husbilen kom senare och ställde sig på platsen. Stolarna sattes så ingen annan skulle ta "deras" plats medan dom var inne i Geiranger under tiden...

Vete fasen om inte jag hade tagit platsen bara för att retas. Blir lite mycket när det börjar pinkas in egna platser ute i det fria.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Camping eller parkering

Vi var parkerade på andra sidan fjorden (P-skyltat) med vår egen HB. Tog bara några km bensträckare inför nästa etapp och då såg vi den här förskräckelsen. Det intressanta var att det fanns en stor och fin camping i ena ändan av vägen, och en annan camping i andra. Förr eller senare dyker det väl upp förbuds-tavlor eller P-automater, osv... Man får faktiskt förstå lokalbefolkningens reaktioner när "bägaren börjar rinna över"...
 
Toppen